A Facebook be van tiltva Kínában, mégis évi ötmilliárd dollárt keres a kínaiakon
Kína 2009-ben, a hszincsiangi zavargások után tiltotta be a Facebookhoz való hozzáférést, részben azért, mert a tüntetők a közösségi oldalon szervezték meg a tiltakozásokat, részben pedig azért, mert nem voltak képesek megszűrni az oldalon megjelenő tartalmakat – mégis ebből az országból származik a cég összes bevételének csaknem tíz százaléka.
Brian Wieser, a Pivotal Research vezető elemzője szerint ez azt jelenti, hogy a közösségi oldal idén mintegy ötmilliárd dolláros haszonra tesz szert Kínából, és arra számít, hogy ez az összeg a jövőben még emelkedni is fog: a Huawei és a Xiaomi irtózatos pénzeket költ arra, hogy a termékeik eljuthassanak az amerikai fogyasztókhoz, az olyan online piacterek pedig, mint az AliBaba vagy a TenCent, szintén be akarnak törni a piacra. Swathi Eashwer, az R3 elemzője szerint a telefonok mellett főleg a kínai applikációk fejlesztői fektetnek komoly pénzt a reklámokba, Wieser becslése szerint ez az összeg elérérheti évente a másfél milliárd dollárt is.
A gondok ellenére hasít a Facebook
Annak ellenére, hogy a Facebook a Cambridge Analytica-botrány után rengeteg felhasználót veszített el - a huszonöt év alattiak tömegesen hagyták el az oldalt -, Zuckerberg pedig először a szenátus előtt kényszerült magyarázkodásra, majd egy amerikai felmérés szerint nem szerepelt a fogyasztók által leginkább kedvelt cégek listájának első huszonöt helyezettje között, ez még korántsem jelenti azt, hogy bealkonyult volna a vállalatnak. Adatbotrány ide vagy oda, a Facebook 2018 első negyedévében minden korábbinál komolyabb bevételt könyvelhetett el: a 11,9 milliárd dolláros profit túlnyomó része, 11,7 milliárd dollár hirdetésekből származott.
Nem csak a fiatalok menekülnek a Facebookról: a Vatikán figyelmeztetést adott ki a közösségi médiát használó apácák számára, amelyben arra kéri őket, hogy “józanul és diszkréten” éljenek az oldal nyújtotta lehetőségekkel, nehogy a világ zaja megzavarja a nyugalmukat.