Nyolcezer üzletének bezárásával vezekel a Starbucks, amiért rendőrrel vitették el a fekete vendégeket
A Starbucks amerikai kávéóriás összes saját tulajdonú üzletében, azaz nyolcezer kávézóban húzzák le kedd délutánra a rolót, hogy a cég 175 ezer dolgozója a toleranciáról és a sokszínűségről tanulhasson.
Az ügy előzménye, hogy áprilisban az egyik philadelphiai Starbucks-kávézóban rendőrt hívtak két afro-amerikai vendégre, akik néhány percig anélkül ültek ott, hogy rendeltek volna, mert ismerősükre vártak. A rendőrök intézkedtek is, megbilincselték és előállították a vendégeket, majd később elengedték őket.
A botrány alaposan megtépázta a cég hírnevét, a tiltakozók azóta be is záratták az érintett kávéházat.
Kevin Johnson, a Starbucks vezérigazgatója Philadelphiában próbálta nyugtatni a kedélyeket, személyesen kért elnézést a két sértettől, akikkel alkut is kötött, és már április közepén megígérte, hogy megtartják az érzékenyítő tréninget. Hasonlóra a cég történetében csak egyszer került sor, de a 2008-as boltzár idején az alkalmazottakat a kávékészítés rejtelmeibe próbálták beavatni, nem szociális érzékenységre nevelték.
A Starbucks közleményében abbéli reményét fejezte ki, hogy a tréning nem csupán a cég üzleteiben, hanem azokon kívül is elfogadóbb környezetet teremt majd. Az érzékenyítő tréning tananyagát a kávézólánc szociológusokkal, szociális munkásokkal és emberjogi aktivistákkal állította össze, de a terveik között szerepel egy rövidfilm leforgatása is, ehhez Stanley Nelson producer és rendező segítségét veszik majd igénybe – Nelson ugyanis húsz éve az afroamerikai történelem filmes krónikása.