Így nézett ki az év meteoresője: tíz csodálatos fotó a csillaghullás csúcspontjáról

2018.08.13. · tudomány
photo_camera Hullócsillag a Szent Kálmán tiszteletére emelt templom hátterében Füssenben, Németországban. Szent Kálmán vagy Colman királyi származású ír szent volt, az ausztriai Stockerauban akasztották fel, mert kémnek nézték - emiatt is történhetett, hogy az akasztottak védőszentjeként tartja számon a katolikus egyház. Fotó: KARL-JOSEF HILDENBRAND/AFP
Egy meteor és az Androméda-galaxis. Az Androméda egyébként Fred Hoyle brit fizikus-csillagász 1962-es science fiction regénye, amelyben egy, a csillagkép irányából érkező üzenet alapján a csillagászok egy egész szobát elfoglaló szuperszámítógépet építenek. A fénykép Coloradóban készült vasárnap hajnalban.
photo_camera Egy meteor és az Androméda-galaxis. Az Androméda egyébként Fred Hoyle brit fizikus-csillagász 1962-es science fiction regénye, amelyben egy a csillagkép irányából érkező üzenet alapján a csillagászok egy egész szobát elfoglaló szuperszámítógépet építenek. A fénykép Coloradóban készült vasárnap hajnalban. Fotó: STAN HONDA/AFP
photo_camera A hongkongi meteorvadászok is készülnek az év csillaghullására: egy hegyoldalon állítják fel a kamerákat. Fotó: PHILIP FONG/AFP
Meteorok húznak el egy orosz templom felett Argunovóban, Oroszországban.
photo_camera Meteorok húznak el egy orosz templom felett Argunovóban, Oroszországban. Fotó: Vladimir Astapkovich/Sputnik
Fénylenek a csillagok a krasznodari határterület felett Oroszországban.
photo_camera Fénylenek a csillagok a krasznodari határterület felett Oroszországban. Fotó: Vitaliy Timkiv/Sputnik
Gyalogátkelő
photo_camera Gyalogátkelő Fotó: Vitaliy Timkiv/Sputnik
Tökéletes augusztusi program háton fekve, egy tisztásról nézni a Perseidákat. A fénykép a krasznodari határterületen készült, itt már a térség székhelyétől, Krasznodartól ötven kilométerre is találkozhatunk medvével.
photo_camera Tökéletes augusztusi program háton fekve: egy tisztásról nézni a Perseidákat. A fénykép a krasznodari határterületen készült, itt már a térség székhelyétől, Krasznodartól ötven kilométerre is találkozhatunk medvével. Fotó: Vitaliy Timkiv/Sputnik
Egy ismeretlen illető fényjeleket ad le a Perseidáknak, sikerül is neki becsalogatnia egy hullócsillagot a zseblámpa fénycsóvájába.
photo_camera Egy ismeretlen illető fényjeleket ad le a Perseidáknak, sikerül is becsalogatnia egy hullócsillagot a zseblámpa fénycsóvájába. Fotó: Aytug Can Sencar/Anadolu Agency
photo_camera Hiába a fényszennyezés, az augusztusi égen akár a városban is jól látszanak a meteorok. Fotó: Saban Kilicci/Anadolu Agency
Meteor húz el a kefkeni rózsaszín sziklák felett Törökországban.
photo_camera Meteor húz el a kefkeni rózsaszín sziklák felett Törökországban. Fotó: Isa Terli/Anadolu Agency