Tantárgy lett az e-sport a Corvinuson

2018.09.06. · tudomány

A Budapesti Corvinus Egyetem is halad a trendekkel, a jelenlegi félévtől akkreditált e-sport képzés indul az egyetemen: a Gazdálkodástudományi Kar gazdaságinformatikus szakának hallgatói 2018 őszétől szabadon választható tárgyként vehetik fel a Bevezetés az e-sportba nevű, 3 kredites tárgyat.

A szak három oktatója, Kis Gergely, Pintér Róbert és Rab Árpád Szörény kezdeményezésére induló kurzusra várhatóan hamar betelnek a helyek, ugyanis például Kis Gergely az egyetem közleményében arról számolt be, hogy a gazdinfós hallgatóknak körülbelül a harmada e-sport témában írná a szakdolgozatát is.

„Eldönthettük, hogy ellenállunk, vagy inkább az élére állunk” – tette hozzá Rab Árpád Szörény, a tantárgy felelőse az egyetem által szerdán kiadott sajtóközleményben. – Miután megjelentek Magyarországon is azok a cégek, akik már megélhetési lehetőséget is kínálnak a professzionális e-sportolóknak, illetve játékszervezőknek, úgy döntöttünk, belevágunk”.

A képzés felépítésében olyan, a versenyszerű videojátékozással foglalkozó szervezetek vettek részt, mint a Docler eSport, az Esportmilla, az Esport1, az Esport Universum és az IKO Digital.

photo_camera A márciusi V4-es e-sport fesztivál óta felgyorsultak az események Fotó: V4 Future Sports Festival

Eddig egy olyan magyar felsőoktatási intézményről tudunk biztosan, ahol már indítottak e-sporttal foglalkozó képzést: a 2017/18-as tanév tavaszi félévében az ELTE Bölcsészettudományi Karán a Művészetelméleti és Médiakutatási Intézeten belül szintén 3 kreditért lehetett felvenni a szabadon választható tárgyak közül az Esport marketinget. A tárgyat oktató Schmidt Bertalan idén ősztől Marketing a digitális játékpiacon néven indított hasonló kurzust.

Korábban arról is szó volt, hogy a Debreceni Egyetemen indul e-sport kurzus, de erről azóta nem lehetett hallani, hogy dr. Bátfai Norbert adjunktus 2017-ben egy interjúban mesélt a tervek szerint 2018 őszén induló képzésről*.

Elindul a hivatalos magyar e-sport bajnokság is

A márciusban Budapesten megrendezett V4 Future Sports Festival óta nagyot változott a hazai e-sport helyzete. A 2018/19-es tanévtől például olyan alapítványi középiskola is indult, ahol e-sport tagozatra is be lehet iratkozni: a 11. kerületi SAS Budapest (Sportolók Alternatív Sulija) tanterve szerint napi 3 órában oktatják az e-sportot a tagozatos diákoknak.

De az eddigi rendszertelen versenyzés után végre elindul a 15 millió forint összdíjazású Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság is, amely során hat játékban csaphatnak össze a legjobb hazai játékosok: a League of Legends (LoL), a Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO), a PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG), a Hearthstone és a Tom Clancy's Rainbow Six Siege mellett a hatodik játékot később jelentik be.

A bajnokságban való részvételre szeptemberben lehet jelentkezni, októberben és novemberben jön az osztályozó kupa, 2019 januárjától márciusig tart az alapszakasz, a rájátszások és a döntők pedig áprilisban kerülnek sorra.

*UPDATE: Bár hivatalos bejelentésnek nem találtuk nyomát, dr. Bátfai Norbert jelezte, hogy időközben a Debreceni Egyetem Informatikai Karán is elindult az e-sport labor, méghozzá a programtervező informatikus alapképzésen belül.