Itt az újabb bizonyíték, hogy az univerzum 13,8 milliárd éves

Nincsen túlélhető és fenntartható jövőnk tudomány nélkül, ahogy nekünk sincsen nélkületek. Támogasd a Qubit munkáját!

Hét ország 41 kutatóintézetének csillagászai, asztrofizikusai és kozmológusai a chilei Atacama Kozmológiai Teleszkóp (ACT) segítségével elemezték a kozmikus mikrohullámú háttérsugárzást.

Az eredményeiket július 14-én tették közzé a kutatócsoportban dolgozók egyetemeinek honlapján. Az ACT Collaboration elkészítette az univerzum jelenleg legkorábbinak gondolt profilját.

380 ezer évvel az ősrobbanásnak is nevezett Big Bang után a korai univerzum által kibocsátott fény polarizációja alapján a kutatók megerősítették a korábbi kalkulációkat, miszerint az univerzum kora 13,8 milliárd év.

380 ezer évvel a Big Bang utánFotó: ACT Collaboration
Ha tetszik, amit csinálunk, ha te is fontosnak tartod, hogy magyar nyelven legyen egy okos és közérthető lap, ami nem a politikai barikádok csatazajáról tudósít, hanem a ránk váró – bátran mondjuk ki, ez az év is megmutatta, mennyire nem túlzás ez – civilizációs kihívásokkal foglalkozik, ami fel meri tenni a jövőnkkel kapcsolatos igazi kérdéseket, és meg is mutatja a modern tudomány válaszait mindezekre, nos ha ez szerinted is olyan égetően fontos, ahogy mi gondoljuk: heroikus munkát végző hat újságíróval, sok tucatnyi kutatóval és csak egy egészen kicsi kiadóval a hátunk mögött, akkor támogasd a munkánkat rendszeresen – számít a segítséged!