Ketten meghaltak egy fának rohanó Teslában, a sofőrülésen nem ült senki

Nincsen jövőnk tudomány nélkül, nincsen Qubit nélkületek. Támogasd a munkánkat!

Vélhetően önvezető üzemmódban használták azt a Teslát, amely fának rohant Houston északi részén. Az autóban ülő két férfi meghalt, a sofőrülés pedig üres volt – mondta szombat este Cinthya Umanzor őrmester a Harris megyei rendőrségtől. Az egyik áldozat 1962-ben, a másik 1951-ben született.

A 2019-es Tesla Model S nagy sebességgel hajtott, amikor elvétett egy kanyart, letért az útról, és egy fának rohanva lángra lobbant – jelentette egy helyi televízió. Miután a tüzet eloltották, két embert találtak a roncsban, az egyik az anyósülésen, a másik pedig hátul ült.

A Tesla és a szövetségi autópálya-biztonsági hatóság egyelőre nem kommentálta a hírt. Az utóbbi márciusban azt közölte, hogy 27 Tesla-baleset ügyében indított eljárást, és ezek közül legalább három az utóbbi időben történt.

Miközben a jelek szerint a félig önvezető üzemmóddal is vannak gondok, a cég eközben arra készül, hogy több vevőnek mutassa be update-elt, teljes önvezető üzemmód kezelésére képes szoftverét.

Elon Musk vezérigazgató januárban arról beszélt, hogy hatalmas nyereségre számít a szoftverből, és „nagyon bízik benne, hogy az autó az emberi vezetést meghaladó megbízhatósággal lesz képes irányítani magát”. A napokban is arról tweetelt, hogy az önvezető Tesláknak ma csaknem tízszer kisebb esélyük van balesetre, mint a hagyományos, ember vezette autóknak.

Egy 2018. márciusban történt halálos Tesla-baleset után a cég arra hívta fel a figyelmet, hogy az önvezető üzemmódban autózó sofőrt az automatika többször figyelmeztette a baleset előtt, hogy tartsa a kezét a kormányon, de hiába. Néhány nappal korábban pedig egy önvezető üzemmódban közlekedő Volvo Uber gázolt halálra egy gyalogost Arizonában. A többek közt a Teslának és az Ubernek is beszállító chipgyártó cég, az Nvidia akkor maga jelentette be, hogy ideiglenesen szüneteltet minden önvezető technológiával kapcsolatos tesztelést. Azóta természetesen folytatódtak a fejlesztések.

Hogy az önvezető autók baleseteiért pontosan kik a hibásak, komoly etikai dilemma, amiről korábban Bernáth László filozófus írt a Qubiten.

Kapcsolódó cikkek a Qubiten: