Audi Skysphere: Batman limuzinja
Az Audi a héten bemutatott egy új önvezető roadstert; a tanulmányautót Skysphere-re keresztelték. A Skysphere elegáns, de olyan rosszfiúsan elegáns; Batman limuzinját képzelhetnénk ilyennek. Legalábbis Batman se kívánhatott volna olyan finomságokat, amilyeneket a Skysphere ad.
A géptestbe visszasüllyedő kormánykerekek és pedálok gyakori visszatérő elemek a futurista tanulmányautókon; a Peugeot és a Volkswagen is kísérletezett hasonlókkal. De ezeknek, ahogy a Skysphere-nek is, alapvetően az a közös céljuk, hogy áthidaló technolólgiaként szolgáljanak a teljesen autonóm járművek használata felé.
A Skysphere dinamikus tengelytáv-átalakítása a sofőr vezetési stílusához igazítja a jármű aktuális méreteit. További extra, hogy aktiválhatjuk a digitális pilótafülkét, visszahúzható kormánykerékkel, amelyek akkor süllyednek el a műszerfalban, ha önvezető módra kapcsolunk. A jármű hatótávolsága 500 kilométer, 4 másodperc alatt gyorsul óránkénti száz kilométeres sebességre, és 553 font a lábnyomatéka.
A Skysphere motorháztetejébe két, lifatajtóként nyíló panelt építettek. Leírva talán nem tűnik soknak az a 250 milliméteres tengelytávbővítés, de érezhető különbség van a Sport (4,94 méter) és a Grand Touring (5,19 méter) üzemmódok között. Olyannyira, hogy az Audi szerint ezzel elérték, hogy a vásárló gyakorlatilag két járművet kapjon egy áráért.
Nem tudjuk, hogy a Skysphere megmarad-e izgalmas tanulmányautónak, vagy kis szériás sorozatgyártott modell lesz-e belőle. Az is kérdéses, hogy vajon a hatályos törvények alapján tudnánk-e forgalmit szerezni egy járműnek, aminek visszahúzódó pedáljai és kormánya van. De a Skysphere végső soron tanulmányautó: annak a leképezése, hogy az Audi mit gondol a jövőről.
Kapcsolódó cikkek a Qubiten: