Ahol legalizálták a marihuánát, ott megállíthatatlanul virágzik a biznisz

A politikusokat tényekkel kell szembesíteni. A tudomány tényeket gyárt. Segíts minél többet publikálni belőlük!

A világon mindössze hét országban (Dél-Afrika, Grúzia, Kanada, Málta, Mexikó, Thaiföld, Uruguay) és 19 amerikai államban legális a marihuána rekreációs használata, míg 44 másik országban és további 17 amerikai államban legális az orvosi célú felhasználása, főleg fájdalomcsillapításra és krónikus betegségek enyhítésére. Ezen országok némelyikében bár illegálisnak számít a szer, mégis dekriminalizálták a rekreációs fogyasztást is – ennek legismertebb példája a holland coffee shop-rendszer.

Grafika: Tóth Róbert Jónás / Qubit

A rekreációs és az orvosi engedélyezés már 70 ország piacát nyitotta meg a befektetők előtt, és ömlenek is a dollármilliárdok. Tavaly több mint 25 milliárd dollárt termelt a marihuánapiac, és a becslések szerint ez évről évre legalább 6 milliárddal növekedik majd a jövőben.

A marihuánatermékek legnagyobb piaca a legalizálásban élen járó két észak-amerikai ország (az USA és Kanada), amely együtt a világpiac több mint 97(!) százalékát teszi ki.

Grafika: Tóth Róbert Jónás / Qubit

A New Cannabis Ventures oldalán közzétett kannabisztőzsde-indexen jól látszik a 2018-as kanadai legalizálást követő csúcs, majd a koronavírus-járvány utáni felívelés és a jelenlegi rossz tőzsdei hangulatot jelző lejtmenet.

Ennek ellenére a marihuánabizniszben érdekelt cégek tavaly már így is átlagosan 20 millió dolláros tőkét tudtak bevonni a tőzsdére lépéssel – ez több mint másfélszer annyi, mint a 2020-as 7,5 milliós átlag.

Érdemes megnézni azt is, hogyan oszlanak meg a bevételek az egyes termékfajták között a piacvezető Egyesült Államokban. Az USA-n belül is a legnagyobbnak számító kaliforniai piacon például naponta átlagosan 20 új termék kerül a boltokba.

Grafika: Tóth Róbert Jónás / Qubit

A hagyományos kannabisztermékek közül messze a legtöbbet magából a növényből, valamint az annak füstmentes elszívását lehetővé tevő vaporizerekből adják el, ezek teszik ki a teljes eladások közel 70 százalékát.

A marihuána nem pszichoaktív hatóanyagára, a CBD-re alapuló termékek főleg a nők körében népszerűek, így idén ezek piaca a becslések szerint közel háromszorosára nőhet.

Kapcsolódó cikkek a Qubiten: