Ha támogatják az LMBTQ gyerekeket az iskolában, jobb a mentális egészségük egy friss kutatás szerint
A Jerusalem Post számolt be arról a friss amerikai kutatásról, amelyben mintegy 1400 kamasz mentális egészségét vizsgálták. A tanulmány szerint azokban az iskolákban kisebb volt a különbség a heteroszexuális és LMBTQ gyerekek mentális jólléte között, ahol aktívan foglalkoztak a nemi és szexuális orientációval kapcsolatos edukációval. A diákok részvételével működtetett GSA-k (Gender-Sexuality Alliances) működése hasonlóan a melegjogi egyenlőséggel foglalkozó szervezetekhez segítettek abban, hogy csökkenjen az LMBTQ fiatalok körében tapasztalható depresszió.
A Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology folyóiratban közzétett kutatás közel 1400 általános és középiskolás (6-12. osztályos) diák mentális egészségét mérte fel 23 massachusettsi iskolából. Összességében 89 százalékuk heteroszexuálisként, 11 százalékuk pedig LMBTQ-ként azonosította magát. A GSA-k a középiskolákban olyan szervezetek, amelyek érdekképviseleti, támogatói és edukációs céllal működnek felnőttek segítségével és aktív diákrészvétellel. Az amerikai középiskolák mintegy 44 százalékában léteznek ilyen klubok.
2016 és 2018 között két tanéven keresztül év elején és év végén is felmérték a depresszióra utaló tünetek megjelenését. Olyan diákokkal vettek fel kérdőíveket, akik nem tagjai szervezett GSA-nak. Azokban az iskolákban, ahol a GSA tevékenysége kevésbé volt aktív, az LMBTQ tanulók nagyobb arányban adtak számot depresszióra utaló vagy azt előrejelző tünetekről a tanév végén és elején egyaránt.
Ott viszont, ahol a GSA-k tevékenysége élénkebb, kisebb különbség volt a heteroszexuális és az LMBTQ fiatalok közötti depressziós pontszámok között. A különbséget a kutatók azzal magyarázzák, hogy a nemi identitás miatt az LMBTQ fiatalok gyakran válhatnak kirekesztetté ott, ahol nincs megfelelő oktatás és tájékoztatás a témában. Számukra ez nagyobb stresszt és szorongást is jelent a mindennapokban.
A szerzők a tanulmányban kijelentik, hogy a GSA-k szervezése és működése az iskolákban hozzájárulhat ahhoz, hogy mérséklődjön a depressziós tünetek megjelenése az LMBTQ fiatalokban. Ugyanakkor külön kiemelték, hogy nem vizsgálták más iskolai szervezetek és csoportok hatását a fiatalok mentális egészségére.
Cikkünk február 22-én 16:00-kor frissült.
Kapcsolódó cikkek a Qubiten: