Jöhetnek a mesterséges intelligenciával ellátott Barbie-k a Mattel és az OpenAI együttműködése nyomán

A Mattel együttműködést kötött az OpenAI-jal mesterséges intelligenciával ellátott játékok fejlesztése céljából. A Barbie-gyártó csütörtökön bejelentette, hogy első ilyen termékét még ebben az évben piacra kívánja dobni – jelentette a Reuters.
A Hot Wheels játékautókat és Uno kártyákat is gyártó vállalat azt tervezi, hogy – idézzük – „a mesterséges intelligencia varázsát a korosztálynak megfelelő játékélménybe építi, különös hangsúlyt fektetve az innovációra, a magánélet védelmére és a biztonságra”.
A fejlesztés épp egy olyan időszakban történik, amikor a játékgyártók csökkenő kereslettel küzdenek. A Mattel az OpenAI fejlett eszközeit építi be üzleti tevékenységeibe a termékinnováció javítása érdekében – tette közzé a vállalat, amely múlt hónapban visszavonta éves előrejelzéseit és közölte, árat emel, hogy az ellátási láncok növekvő költségeit ellensúlyozni tudja.

Az elmúlt év során a Mattel, minthogy alaptevékenysége kevésbé volt sikeres, filmeket, TV show-kat és digitális játékokat is fejlesztett olyan népszerű termékeire alapozva, mint a Hot Wheels vagy a Barbie. A 2023-as év blockbusterével, a Barbie mozifilmmel felnőtt közönséget vett célba.
A partnerség új területeket nyit az OpenAI-nak is, amely médiacégekkel és egyéb nagyvállalatokkal kötött már licencszerződéseket, de játékgyártóval még nem, hívja fel a figyelmet a TechCrunch. Ez a lépés azonban beleillik abba a stratégiába, hogy az OpenAI különböző iparágakban jelenjen meg, hisz ezáltal megvetheti a lábát a Mattel szórakoztatóipari ágazatában.
A megállapodásnak az is része, hogy a Mattel alkalmazottai hozzáférést kapnak az OpenAI olyan eszközeihez, mint például a ChatGPT Enterprise, a termékfejlesztés és a kreatív ötletelés elősegítése érdekében.
Kapcsolódó cikkek a Qubiten: