Új bolygót talált a mesterséges intelligencia, a Kepler segített neki

Nincsen túlélhető és fenntartható jövőnk tudomány nélkül, ahogy nekünk sincsen nélkületek. Támogasd a Qubit munkáját!

A hangzatos Kepler 90i nevet kapta a tudományos keresztségben az az exobolygó, amelyet a Google gépi tanulással operáló rendszerének segítségével fedezett fel a Kepler űrteleszkóp. A NASA magyar idő szerint csütörtök este jelentette be a hírt.

A saját csillaga, a Kepler 90 körül keringő kőzetbolygót az űrtávcső felvételeit kielemző mesterséges intelligencia szúrta ki. „Sejtettük, hogy a Kepler korábbi felvételeiből még kinyerhető hasznos információ, csak meg kellett várnunk a megfelelő technológiát” – kommentálta a NASA honlapján a felfedezést Paul Hertz, az űrhivatal asztrofizikai igazgatója.

A Földnél 30 százalékkal nagyobb bolygó felszíni hőmérséklete 428 Celsius fok, és 14,4 földi nap alatt kerüli meg csillagát. A NASA szerint a Kepler elmúlt négyévnyi adathalmaza akár 35 ezer efféle felfedezetlen égitest adatait is tartalmazhatja. A mostani az első bizonyíték arra, hogy létezik másik, szintén 8 bolygóból álló naprendszer. A Kepler-90 2545 fényévre van a Földtől.