Feltámadt a Barbie, újra több mint egymilliárd dollárt hozott a Mattelnek

2019.02.11. · gazdaság

A Mattel február 8-án közzétett tőzsdei gyorsjelentése arról értesítette a befektetőket, hogy a jelentősebb ráncfelvarráson átesett Barbie márka 2018 utolsó negyedévében 391 millió dollárt produkálva 12 százalékkal jobban teljesített, mint az előző év azonos időszakában. Az 1945-ben Kaliforniában alapított Mattel viszont 2017-hez viszonyítva százmillió dollárral kisebb bevételre tett szert a tavalyi utolsó három hónapban, a játékgyártó így is 1,5 milliárd dollárt realizált.

Bár pár éve még temették, a Barbie márkanéven 60 éve gyártani kezdett plasztikbabák diadalmasan tértek vissza a játékok világpiacára: tavaly közel 1,2 milliárdos árbevételt hoztak a Mattelnek.

photo_camera Grafika: Tóth Róbert Jónás

A babaeladások szárnyalása piaci elemzők szerint egyértelműen azt jelzi, hogy a klasszikus Barbie-imázzsal szakító, az egyenfazon helyett az emberi sokféleségét némiképp már tükröző verzióban gyártott figuráknak sikerült a nagy visszatérés a számítógépes videójátékok és a legújabb technológiai fejlesztésekkel operáló gyerekkütyük uralta világpiacra.

A Barbie-sztereotípiával szakító Barbie babák egy franciaországi Mattel-bemutatón 2016-ban
photo_camera A Barbie-sztereotípiával szakító Barbie babák egy franciaországi Mattel-bemutatón 2016-ban Fotó: STRINGER/AFP

Az elmúlt évtizedben a Barbie babák digitalizálása is napirendre került, a beszélő minimanökenek helyett azonban inkább az olyan újítások arattak sikert, mint amilyenek a fenti képen is láthatók.

Kapcsolódó cikk a Qubiten:

link Forrás
link Forrás
link Forrás