Feltámadt a Barbie, újra több mint egymilliárd dollárt hozott a Mattelnek
A Mattel február 8-án közzétett tőzsdei gyorsjelentése arról értesítette a befektetőket, hogy a jelentősebb ráncfelvarráson átesett Barbie márka 2018 utolsó negyedévében 391 millió dollárt produkálva 12 százalékkal jobban teljesített, mint az előző év azonos időszakában. Az 1945-ben Kaliforniában alapított Mattel viszont 2017-hez viszonyítva százmillió dollárral kisebb bevételre tett szert a tavalyi utolsó három hónapban, a játékgyártó így is 1,5 milliárd dollárt realizált.
Bár pár éve még temették, a Barbie márkanéven 60 éve gyártani kezdett plasztikbabák diadalmasan tértek vissza a játékok világpiacára: tavaly közel 1,2 milliárdos árbevételt hoztak a Mattelnek.
A babaeladások szárnyalása piaci elemzők szerint egyértelműen azt jelzi, hogy a klasszikus Barbie-imázzsal szakító, az egyenfazon helyett az emberi sokféleségét némiképp már tükröző verzióban gyártott figuráknak sikerült a nagy visszatérés a számítógépes videójátékok és a legújabb technológiai fejlesztésekkel operáló gyerekkütyük uralta világpiacra.
Az elmúlt évtizedben a Barbie babák digitalizálása is napirendre került, a beszélő minimanökenek helyett azonban inkább az olyan újítások arattak sikert, mint amilyenek a fenti képen is láthatók.
Kapcsolódó cikk a Qubiten: