Feltámadt a Barbie, újra több mint egymilliárd dollárt hozott a Mattelnek

A Mattel február 8-án közzétett tőzsdei gyorsjelentése arról értesítette a befektetőket, hogy a jelentősebb ráncfelvarráson átesett Barbie márka 2018 utolsó negyedévében 391 millió dollárt produkálva 12 százalékkal jobban teljesített, mint az előző év azonos időszakában. Az 1945-ben Kaliforniában alapított Mattel viszont 2017-hez viszonyítva százmillió dollárral kisebb bevételre tett szert a tavalyi utolsó három hónapban, a játékgyártó így is 1,5 milliárd dollárt realizált.

Bár pár éve még temették, a Barbie márkanéven 60 éve gyártani kezdett plasztikbabák diadalmasan tértek vissza a játékok világpiacára: tavaly közel 1,2 milliárdos árbevételt hoztak a Mattelnek.

Grafika: Tóth Róbert Jónás

A babaeladások szárnyalása piaci elemzők szerint egyértelműen azt jelzi, hogy a klasszikus Barbie-imázzsal szakító, az egyenfazon helyett az emberi sokféleségét némiképp már tükröző verzióban gyártott figuráknak sikerült a nagy visszatérés a számítógépes videójátékok és a legújabb technológiai fejlesztésekkel operáló gyerekkütyük uralta világpiacra. 

A Barbie-sztereotípiával szakító Barbie babák egy franciaországi Mattel-bemutatón 2016-banFotó: STRINGER/AFP

Az elmúlt évtizedben a Barbie babák digitalizálása is napirendre került, a beszélő minimanökenek helyett azonban inkább az olyan újítások arattak sikert, mint amilyenek a fenti képen is láthatók.

Kapcsolódó cikk a Qubiten:

Belép a kávépiacra a Coca-Cola

A Coca-Cola rájött, hogy a koffeines italok piacán van valami, amire még nem tette rá a kezét: a kávé. A cég most ötmilliárd dollárért felvásárolta a Costa Coffee-t, a Starbucks legerősebb kihívóját.

Ola Rosling sztárstatisztikus kiderítette, hogy nem tudunk többet a majmoknál

Budapesten tartott előadást a Tények (Factfulness) című sikerkönyv társszerzője. A könyv és az előadás alapján a világ sokkal jobb hely, mint ahogy általában hisszük: a Nobel-díjas kutatók és a hétköznapi halandók is alapvetően el vannak tájolva a valósággal kapcsolatban. Tizenhárom egyszerű kérdésből a legtöbben alig néhányra tudják a választ.