Először engedték a légi forgalomba a dróntaxit, amely 2024-től szállíthat utasokat

A politikusokat tényekkel kell szembesíteni. A tudomány tényeket gyárt. Segíts minél többet publikálni belőlük!

Párizs közelében hajtotta végre első éles repülését az az elektromos helikopter, amely a remények szerint 2024-ben, a párizsi olimpia évében már kereskedelmi forgalomban szállíthat utasokat rövidebb távokon.

A Volocopter 2X nevű tesztgép, amely 18 rotorjával leginkább egy drónra hasonlít, a Pontoise–Cormeilles repülőtérről szállt fel egy utassal a fedélzetén, és úgy vett részt a légi forgalomban, hogy közben más repülőgépek is használták a légteret.

A német gyártású, két üléssel rendelkező gép a tervek szerint teljesen automatizált utazást tesz majd lehetővé, de a Volocopter cég vezetése elismeri, még sok munka van hátra az infrastruktúra kiépítése, a légtérbe való integrálás és a közvélemény általi elfogadottság terén. Dirk Hoke vezérigazgató szerint a következő 18 hónapban készítik elő a járművet az engedélyszerzésre, hogy 2024-ben megkezdhesse kereskedelmi működését.

Fotó: ANTHONY WALLACE/AFP

A tesztpilóta szerint a Volocopter a digitális repülésvezérlő rendszere és rotorjainak mennyisége miatt sokkal könnyebben irányítható, mint egy hagyományos helikopter: „Ha egy helikopterben mozgatsz egy vezérlőelemet, egyszerre három dolog történik, ami komoly koordinációs gyakorlat. Ebben a gépben megszűnik ez a nehézség, nagyon egyszerű vezérlők vannak minden tengelyre, ami megkönnyíti a repülést.”

A Volocopter szerint a gép jelenlegi modellje 20 kilométeres távot tud megtenni, 90 km/h-s csúcssebességgel, és mindezt úgy, hogy egy hagyományos helikopterhez képest negyedannyira hangos, és az ára is negyede egy helikopterének.

A kis magasságú városi repülést megvalósító repülő taxik területén nagy a verseny, a Volocopter mellett többek között a szintén német Lilium, a brit Jovy Aviation, valamint az Airbus is rohamtempóban fejleszti az ilyen célú járműveit.

Kapcsolódó cikkek a Qubiten: