Extra hosszú fotót tettek közzé a Mars jegéről

2018.04.27. · tudomány

Amerikai asztrogeológusok épp idén januárban számoltak be arról, hogy az eddig ismertnél is sokkal több jég található a Marson, de az Európai Űrügynökség (ESA) szondája most képet is küldött róla.

Az ExoMars Trace Gas Orbiter nevéből adódóan a légkörben nyomokban található gázokat (pl. metán, vízpára, nitrogén-dioxid) méri, így kutatja a bolygó geológiai és biológiai aktivitásához köthető anyagokat. Az ESA közleménye szerint a szonda 400 km-es magasságból lőtte az alábbi képet, amelyen egy jéggel övezett becsapódási kráter 40 km-es szakasza látható.

photo_camera A Korolev-kráter Fotó: ESA/Roscosmos/CaSSIS

Az űrszonda kamerarendszeréért felelős Nicolas Thomas szerint a képet három különböző, de pontosan egyszerre készült fotóból rakták össze, és már csak a különleges fényviszonyok miatt is közlésre érdemesnek gondolták. „Azon dolgozunk, hogy teljesen automatizáljuk a képelőállítási folyamatot, hogy a lehető leggyorsabban tudjuk az adatokat a tudomány részére bocsátani elemzésre” – mondta Thomas.

Az ESA ígéretei szerint a jövőben rendszeresen közlik majd a szonda által készített képeket a Marsról.