„Ez nem holmi felszedős app” – jön a Facebook társkereső alkalmazása

Cambridge Analytica-botrány és Mark Zuckerberg alapító-vezérigazgató szenátusi vegzálása sem rengette meg a világ legnagyobb közösségi média-vállalkozását, ahogy azt a Qubit megírta. A Facebook az idei első negyedévben 11,9 milliárd dolláros bevételt termelt, ami csaknem 4 milliárddal haladja meg a 2017 első negyedében összehozott 8 milliárd dollárt. Nem mellékesen a közösségi média óriása ezzel három hónap alatt behúzta az éves magyar bruttó össztermék tizedét.

A San Joséban F8 címen megtartott éves fejlesztői konferencián a sűrűn mea culpázó Zuckerberg ígéretett tett a „clear history” funkció fióktörlés nélküli aktiválására, továbbá arra, hogy életbe léptetik az adatlopást, a gyűlöletkeltést, továbbá az orosz manipulációt kiküszöbölő intézkedéseket. 

Az alapító egyetlen valódi újdonsággal lepte meg a munka nemzetközi ünnepén a McEnery Convention Center nézőterén egybegyűlt ötezer fős hallgatóságot: a Facebook betör az online társkeresők világpiacára, amely a becslések szerint tavaly 3 milliárd dollár összforgalmat produkált. A cél a Zuckerberg által 200 millió fősre saccolt felhasználói tábor meg-, illetve elhódítása. Azoké, akik jelenleg szingliként azonosítják magukat a Facebookon. 

A faék egyszerűségű, „dating on Facebook” néven bemutatott alkalmazás célközönsége nagyságrendekkel nagyobb tehát, mint az Instagram új videós csetszobájáé, illetve a mindent vivőnek reklámozott 199 dolláros VR-szemüvegé, az Ocolus Góé.

Minimalista külcsín, ismeretlen belbecsFotó: Facebook

A Facebook-bejelentést követő órákban 22 százaléknál többet veszítettek értékükből a két éve tőzsdén lévő Match Group részvényei – számolt be róla több lap is a Guardiantól a Bloombergen át az olasz ANSA-ig. Ennek a cégnek a tulajdonába tartozik a Kárpát-medencében is oly népszerű Tinder, valamint az inkább Nyugaton hódító okCupid randiszájt.

Így zuhant be a Match Group részvényárfolyama Zuckerberg bejelentése nyománFotó: Qubit

„Valódi, hosszú távú kapcsolatok építését kínáljuk, ez nem holmi felszedős app” – bizonygatta Zuckerberg a szolgáltatásról, amire a Verge kommentárja szerint tulajdonképpen már a Facebook 2004. februári indulása óta várnak. Az alapító-vezérigazgató a közönséget megnyugtatandó azt is hozzátette, hogy a platform a legteljesebb diszkréciót garantálja.

Zuckerberg után a cég termékfejlesztési főnöke, Chris Cox vette át a színpadot, hogy elmondja, szerinte mitől más/jobb/hatékonyabb a konkurenseknél a Facebook telefonos verziójába applikált társkereső. Például attól, hogy a párválasztás a Facebook-univerzum határain belül zajlik, azokat hozza össze egymással, akik tagjai a használók több mint 2 milliárdos táborának.

Chris Cox prezentálja a Facebook randizós alkalmazásátFotó: JUSTIN SULLIVAN/AFP

Az új frissítésekkel állítólag hamarosan elérhető platform diszkréciójának egyik záloga, hogy külön csevegőcsatornát használ, vagyis kikerüli a Messengert, amely azért szükség esetére bekapcsolható marad. 

Cox azt is elmondta, hogy a profilozásnál az app nem veszi figyelembe a felhasználók párkapcsolati státuszát. Vagyis alapbeállításban szortírozás nélkül felkínálja az egyedülálló, a házas, az elvált, az özvegy, hovatovább a bonyolult kapcsolatban élő potenciális partnereket is. Elvégre Zuckerberg szerint a Facebook olyan, mint a valóság, ott pedig kétségtelenül helytálló a „sohasem lehessen tudni” micimackói alapvetése.

Az online társkeresők piacával az alábbi cikkünkben foglalkoztunk: