Ha még nem hallottad volna: így zenél a szél a Marson

Magyar idő szerint november 26-án hétfőn este, a terveknek megfelelően 20:54-kor sikeresen Marsot ért az amerikai űrhivatal, a NASA InSight űrszondája, amely európai kutatóintézetek által készített műszereivel elsőként vizsgálja a kőzetbolygó belső szerkezetét és tektonikus folyamatait.

Az InSight szeizmográfia mérések mellett a RISE kísérlet révén a bolygó tengely körüli forgási mozgása során létrejövő finom eltéréseket is vizsgálja, ennek során született az alábbi felvétel, amelynek hangját két oktávval megemelték. A NASA szerint fülhallgatóval és mélynyomóval érdemes meghallgatni.

A NASA szerint a hangot az óránként 16-24 kilométeres sebességű, az InSightot is megremegtető marsi légmozgás keltette, a felvételt pedig a légnyomásérzékelő és a még az űrszonda fedélzetén várakozó szeizmográf készítette.

Az Insight űrszonda missziójávól az alábbi cikkeinkben foglalkoztunk korábban:

Robotbútort dob piacra az Ikea

Az Ikea és a robotizált belső tereket fejlesztő ORI Living 2020-ban mutatja be a városlakók számára optimalizált bútort. Először Hong Kongban és Japánban lehet majd megvenni a szekrény-asztal-kanapé transformert.