Megmenekült a világ, itt a direkt punkokra targetált dobozos víz, a Liquid Death
Víz nélkül nincsen élet, de ez még nem jelenti azt, hogy bármilyen jöttment vízzel be kellene érnünk, vagy épp azzal, ami a csapból folyik – mégsem vagyunk állatok. Természetesen ez a fogyasztói igény nem maradhatott megválaszolatlanul, a gleccservíztől a csapvízen át a kézzel szüretelt gyógyhatású nedűig, amit kizárólag Hawaii egy bizonyos szigetén, hajnalhasadtakor gyűjtenek a szent asszonyok. 402 dollárért ez ugyan majdnem ajándék, de hétköznapi fogyasztásra nem ajánlott, hátha túl jót tesz.
Ez nem rongyrázás
Persze mindennek van határa: létezik százezer dolláros víz is, a Beverly Hills 9OH2O, ami tavaly egyébként elnyerte az év legdrágább vize megtisztelő címet is – viszont ilyet még akkor is hülyeség lenne venni, ha ennyiért egyenesen Sierra Nevada festői tájairól származik, az üvegét pedig Mario Padilla ékszerész tervezte. A palackot ebben az esetben fekete gyémántok és aranyberakás díszíti, az igaz, de ez már rongyrázás lenne, úriember pedig ilyet nem tesz.
De mit tegyen az, aki vízfogyasztási szokásaiban nem ismer se kompromisszumot, se tréfát, viszont az önkifejezés egy fontos eszközének tekinti? Mi van akkor, ha az ember punk, és úgy akar vizet inni? Mi van akkor, ha homályosan úgy érezzük, hogy a divatos Ramones-pólóhoz sem a svalbardi gleccservíz, sem a közértes másfél literes nem megy? Na, erre adott választ Mike Cessario, a Liquid Death punkvízcég szülőatyja a félliteres, dobozos osztrák hegyi vízzel. Már a márkanév és a mottó is telitalálat: a folyékony halál a szomjúság gyilkosa.
Volt már dobozos víz, de nem ilyen
Persze meglepő is lenne, ha a Liquid Death lenne az első dobozos víz a világon – nem is az, de azért stílus is létezik a Földön, úgyhogy az ötven éven át elálló, direkt preppereknek fejlesztett Blue Can nevű vizet csak hagyjuk meg a világvégeváróknak, vagy legalábbis azoknak, akik életvitelszerűen hordanak taktikai szoknyát – az igazi lázadó megnézi, mit iszik.
Azt, hogy a dobozos víz úgy kellett már az emberiségnek, mint egy falat kenyér, mi sem mutatja jobban, mint az, hogy a Liquid Death elképesztő erővel startolt, a befektetők több mint másfél millió dollárral támogatták meg a hiánypótló kezdeményezést. Cessario, aki egyébként többek között a netflixes House of Cards sorozat vírusmarketingjén is dolgozott, egész egyszerűen megunta az unalmas csomagolásokat, amelyek szerinte az ötvenes éveket idézik, úgyhogy egy olvadó koponyát rajzoltatott a dobozra, kiadta a jelmondatot, hogy nincs is jobb, mint kinyírni (vízbe fojtani?) a szomjúságot, és máris kész a csoda.
A marketingszempontokon túl az alumíniumdoboz még újrahasznosítható is, úgyhogy a Liquid Death fogyasztásával egyszerre mutatjuk meg, hogy fittyet hányunk a fogyasztói társadalomra, de közben nem nézünk ki faölelgető hippinek (ha mégis erre vágynánk, arra ott a szintén alucsomagolású Open Water).
Egy tizenkét dobozból álló csomag 22 dollárba kerül az Amazonon. Magyarországra nem szállítanak, de ez aprópénz azért, hogy valódi egyéniségnek tűnjünk.
Verdikt:
Kell, mint egy falat kenyér
Mennyi?
Itthon sem lehet drágább, mint egy Kőbányai
Hol adják?
Amerikában. Maga a víz az Alpokból származik, de előbb meg kell kerülnie a fél világot. Mondtam már, hogy környezettudatos?
Mire kell?
Meginni, de még inkább önkifejezni
Mennyire kell?
Mint egy korty víz
Ez itt egy reklám?
Nem, csak KELL.
Kell Tibor további kellései itt olvashatók.