A Facebook bekeményít, elsőként az élőzés szabályait szigorítja

A Facebook először 30 napos felfüggesztéssel, több alkalom esetén pedig örökös kitiltással fenyegeti azokat, akik élőzés, vagyis a Facebook Live funkció használata közben megszegik a platform szabályzatát. A cég az után határozta el a változtatást, hogy az új-zélandi Christchurchben történt, 51 ember halálával járó márciusi terrortámadást élőben közvetítette a Facebookon az  ausztrál elkövető.

A New York Times cikke szerint azonban vannak, akik szerint ez a korlátozás sem elég, és egyszerűen meg kéne szüntetni az élőzés lehetőségét. Ausztráliában például azon dolgoznak a törvényhozók, hogy pénzbírságot, sőt börtönbüntetést is ki lehessen szabni azokra a közösségimédia-vezetőkre, akik nem távolítják el elég gyorsan a platformjukról az erőszakos tartalmakat. A christchurchi videót 24 óra alatt 1,5 millióan osztották meg, és további 1,2 millió videó feltöltését sikerült megakadályoznia a Facebooknak.

Szerdán Párizsban találkozott Jacinda Ardern új-zélandi miniszterelnök és Emmanuel Macron francia elnök, hogy vezetésükkel 17 ország, az Európai Bizottság és nyolc techcég aláírja a „Christchurch Call” nevű egyezményt, amely felhívja az online platformokat a terrorgyanús, szélsőséges és erőszakos tartalmak megosztásának és terjedésének hatékonyabb megakadályozására.

Az USA nem írta alá

Bár az európai kormányok mellett Ausztrália, India, Indonézia, Japán, Jordánia, Kanada, Szenegál és Új-Zéland is aláírta a dokumentumot, az Egyesült Államok közleményben jelezte, hogy „jelenleg nincs abban a pozícióban, hogy csatlakozzon a kezdeményezéshez, de továbbra is támogatja a felhívásban megfogalmazott célokat”. A Washington Post szerint a Fehér Házban úgy érzik, alkotmányos aggályai voltak a felhívás aláírásának, mivel az abban foglaltak ütközhettek a szólásszabadságot is védő első módosítással.

A techcégek közül az Amazon, a Dailymotion (a második legnagyobb videómegosztó), a Facebook, a Google, a Microsoft, a Qwant (személyes adatokat nem tároló francia keresőmotor), a Twitter és a Youtube képviselőjének aláírása szerepel az egyezményen. A Facebook emellett azt is bejelentette, hogy a cél érdekében 7,5 millió dollárt fordít új kép- és videóelemző technológiák kifejlesztésére három egyetemmel együttműködve.

Kapcsolódó cikkek a Qubiten:

Bemutatták az új Google Glasst

A Google okosszemüvegének legújabb, 999 dollárért árult változatát erősebb processzorral, jobb csippel és kamerával látták el, de a készülék magánszférát veszélyeztető volta miatt már fel sem igazán merül a termék mindennapi használata.