Itt a legújabb turisztikai őrület, a DNS-alapú utazás
Az otthoni DNS-teszteket gyártó és azok kielemzésével foglalkozó 23andMe és a közösségi szállásmegosztással, rövid távú lakáskiadással foglalkozó Airbnb májusban fogott össze, hogy az utazók „saját gyökereiket szem előtt tartva utazhassák be a világot.” Erre az Airbnb Heritage Travel, vagyis Örökségi Utazás nevű oldalán van lehetőség.
Az oldalról a 23andMe weblapjára lehet eljutni, ahol száz dollárért lehet megvenni a házi tesztet, illetve a hozzá kapcsolódó örökségelemző szolgáltatást. „Az utazás újragondolásában élen járó Airbnb-vel való együttműködésünkkel izgalmas lehetőség nyílik a vásárlóink előtt, hogy kapcsolatot teremtsenek az örökségükkel, mély és személyes kulturális és utazási élményeken keresztül” – írta közleményében a cég, amit egyébként nem más hozott létre és vezérigazgat máig is, mint a Google-alapító Sergey Brin felesége, Anne Wojcicki.
Az örökségtúrák a házi DNS-tesztek elterjedésével jelentek meg tömegesen, egy 600 fős felmérés szerint az ilyen teszteket vásárlók 53 százaléka döntött már úgy, hogy elutazik egy olyan országba, ahol felmenői éltek. Az Airbnb egy áprilisi, 8000 fős közvélemény-kutatásban azt írta, hogy az indiaiak 89 százaléka, a franciák 69 százaléka és az amerikaiak több mint fele utazott már ilyen országba. Nem meglepő módon azokból az országokból indultak legtöbbször ilyen túrákra, ahol a történelem egyet jelent a bevándorlással: az Egyesült Államokból, Kanadából és Ausztráliából.
Januárban a mexikói légitársaság, az AeroMexico akciója vált virálissá, amelynek reklámkampányában az USA déli államainak lakosait szembesítették azzal DNS-tesztelés után, hogy voltak mexikói felmenőik. Az akció szerint annyi százalék kedvezményt kapnak a légitársasággal utazó amerikaiak, ahány százalékban mexikói származásúak.
Kapcsolódó cikkek a Qubiten: