Bármelyik emberről képes robotot mintázni egy orosz startup
A Promobot nevű orosz startup fejlett mimikával rendelkező, tetszőleges küllemű robotokkal akarja áthidalni a humán-android szakadékot, ezektől azt várják, hogy kiváltják az emberi munkaerőt például a postákban és a bankokban, de mivel bárkire hasonlíthatnak, akár otthonra is lehet tőlük venni egy Scarlett Johanssont vagy egy Michael Jacksont.
A szabadalom által védett robotok több mint hatszáz egyedi arckifejezéssel rendelkeznek, a cég pedig még saját műbőrt is fejlesztett nekik a minél élethűbb hatás kedvéért. A gördülékeny kommunikációt mesterséges intelligencia segíti.
Alekszej Juzsakov, a cég igazgatótanácsának elnöke szerint így végre lehetővé válik, hogy egy robot-Shakespeare saját maga olvassa fel a műveit egy múzeumban, vagy akár az, hogy magától Michael Jordantól vegyünk mezeket egy kosármeccsen, de ez még csak a jéghegy csúcsa: a cég digitális halhatatlanságot is kínál.
Oleg Kivokurcev, a cég társalapítója szerint a Robo-C névre keresztelt technikával bárkinek a jellegzetes gesztusait és szófordulatait tudják majd modellezni, így az ember akár saját magáról is rendelhet egy klónt, ha épp erre vágyik. Az üzletember szerint a Promobot egy létező piaci igényt elégít ki, sőt, már tíz rendelést is kaptak, igaz, azt nem árulta el, hogy kit modelleznek majd az androidok.
Van rá igény
Egy robot 20 és 50 ezer dolláros ár között mozog majd, igaz, mozogni nem tud, de legalább változatos arckifejezésekre képes – ez hasznos lehet, ugyanis az egyik fejlesztés alatt álló droidjukat kifejezetten útlevélellenőrzésre fejlesztik. Ennél némileg bizarrabb egy közel-keleti család megrendelése, ők a megrendelő apját és anyját kérték robotformában direkt azért, hogy a vendégeket köszöntse valaki.
Bár elsőre ijesztőnek tűnhet az ötlet, a fent említett példák is mutatják, hogy van, aki vevő rá: Hirosi Fudzsivara, a Japán Robotszövetség igazgatója szerint például az országban partnerként kezelik a robotokat, sőt, a gépek adott esetben még jobban is teljesítenek bizonyos munkakörökben, mint az emberek.
Nem véletlen, hogy Juzsakov épp a robotok banki alkalmazását említette: Kass Dawson, a japán Softbank Robotics marketingigazgatója szerint már így is körülbelül tizenötezer Pepper robot segíti a banki munkát, ez pedig sokak számára kényelmesebb, mint egy hús-vér ügyintézővel beszélni. Dawson példája szerint a robotok ugyanúgy képesek tájékoztatni az ügyfeleket, viszont előnyük, hogy nem röhögik ki őket azért, mert kevés pénz van a számlájukon, vagy mert vacak hitelkártyájuk van.
Bár ha az orosz startup ötlete beválik, igény szerint még erre is sor kerülhet majd.