Bármelyik emberről képes robotot mintázni egy orosz startup

A Promobot nevű orosz startup fejlett mimikával rendelkező, tetszőleges küllemű robotokkal akarja áthidalni a humán-android szakadékot, ezektől azt várják, hogy kiváltják az emberi munkaerőt például a postákban és a bankokban, de mivel bárkire hasonlíthatnak, akár otthonra is lehet tőlük venni egy Scarlett Johanssont vagy egy Michael Jacksont. 

A szabadalom által védett robotok több mint hatszáz egyedi arckifejezéssel rendelkeznek, a cég pedig még saját műbőrt is fejlesztett nekik a minél élethűbb hatás kedvéért. A gördülékeny kommunikációt mesterséges intelligencia segíti. 

Alekszej Juzsakov, a cég igazgatótanácsának elnöke szerint így végre lehetővé válik, hogy egy robot-Shakespeare saját maga olvassa fel a műveit egy múzeumban, vagy akár az, hogy magától Michael Jordantól vegyünk mezeket egy kosármeccsen, de ez még csak a jéghegy csúcsa: a cég digitális halhatatlanságot is kínál.

Oleg Kivokurcev, a cég társalapítója szerint a Robo-C névre keresztelt technikával bárkinek a jellegzetes gesztusait és szófordulatait tudják majd modellezni, így az ember akár saját magáról is rendelhet egy klónt, ha épp erre vágyik. Az üzletember szerint a Promobot egy létező piaci igényt elégít ki, sőt, már tíz rendelést is kaptak, igaz, azt nem árulta el, hogy kit modelleznek majd az androidok.

Pofákat már tud vágniFotó: Promobot

Van rá igény

Egy robot 20 és 50 ezer dolláros ár között mozog majd, igaz, mozogni nem tud, de legalább változatos arckifejezésekre képes – ez hasznos lehet, ugyanis az egyik fejlesztés alatt álló droidjukat kifejezetten útlevélellenőrzésre fejlesztik. Ennél némileg bizarrabb egy közel-keleti család megrendelése, ők a megrendelő apját és anyját kérték robotformában direkt azért, hogy a vendégeket köszöntse valaki. 

Bár elsőre ijesztőnek tűnhet az ötlet, a fent említett példák is mutatják, hogy van, aki vevő rá: Hirosi Fudzsivara, a Japán Robotszövetség igazgatója szerint például az országban partnerként kezelik a robotokat, sőt, a gépek adott esetben még jobban is teljesítenek bizonyos munkakörökben, mint az emberek. 

Nem véletlen, hogy Juzsakov épp a robotok banki alkalmazását említette: Kass Dawson, a japán Softbank Robotics marketingigazgatója szerint már így is körülbelül tizenötezer Pepper robot segíti a banki munkát, ez pedig sokak számára kényelmesebb, mint egy hús-vér ügyintézővel beszélni. Dawson példája szerint a robotok ugyanúgy képesek tájékoztatni az ügyfeleket, viszont előnyük, hogy nem röhögik ki őket azért, mert kevés pénz van a számlájukon, vagy mert vacak hitelkártyájuk van. 

Bár ha az orosz startup ötlete beválik, igény szerint még erre is sor kerülhet majd.