A Fitbit bekebelezésével a Google az okosórák piacán is vezető szerepre tör

2,1 milliárd dolláros áron vásárolta fel a Google anyavállalata, az Alphabet Inc a 28 millió aktív okosóra- és fitneszkarkötő használóval büszkélkedő San Francisco-i Fitbitet

Az New York-i tőzsde, a Nasdaq elemzése szerint a 12 éve alapított techcég bekebelezésével az okosórák piacán eddig leginkább a szoftverek révén jelen lévő Google hardverfronton is komoly támadásba lendült. Az akvizícióval a cég portfóliójának részévé válnak a viselhető (wearable) eszközök, igaz még egy ideig nem saját márkanév alatt. 

A november 1-én bejelentett tranzakció után a Fitbit ugyan bejelentette, hogy a szolgáltatásai mögött álló infrastruktúra változatlan marad, azaz a felhőben tárolt fitneszadatok nem kerülnek át a Google valamelyik adatközpontjába, ám kérdés, hogy ez meddig marad így.

A Fitbit legújabb okosóráiFotó: JUSTIN SULLIVAN/AFP

A felvásárlás az előrejelzések szerint a jövő év folyamán zárul le, és csak ezután kezdődik a Fitbit tényleges integrációja.

Piaci elemzők úgy vélik, hogy a Google ezzel az okosórák piacát uraló Apple kihívójává vált. A fegyvert többek szerint már akkor felvette, amikor idén januárban 40 millió dollárt fektetett a Fossil óragyár okosóra-fejlesztő részlegébe.

Az elemzés szerint a Google évek óta kevés sikerrel próbál betörni a viselhető eszközök piacára, az 5 éve fejlesztett Wear OS nem hozott áttörést – annak ellenére, hogy a Pixel márkanevű Google-telefonok keresettek, ahogy az okoshangszóróktól az okostermosztátokig terjedő hardverportfólió többi része is. 

A Fitbit felvásárlásával a Google egy huszárvágással lezárta az évek óta ígérgetett, de végül piacra sosem dobott Pixel Watch problémáját is. Ráadásul a Fitbitnek is jól jött az akvizíció a piaci elemzések szerint, mert a szegmens feltörekvő kínai gyártói, a Huawei vagy a Xiaomi egyre nagyobb szeletet hasítottak ki a piacból. 

Korábbi okosórás cikkeink: