A felére csökkent a repülőgép-balesetek halálos áldozatainak száma 2019-ben

A To70 nevű repülési tanácsadó vállalat összesítése szerint 2019-ben körülbelül a felére csökkent a repülőgép-balesetek halálos áldozatainak száma a 2018-as adatokhoz képest. Tavaly nyolc szerencsétlenségben összesen 257-en haltak meg, míg egy évvel korábban 13 baleset szedett összesen 534 halálos áldozatot.

A jelentés szerint az elmúlt két évben történt halálos repülőgép-szerencsétlenségek két nagy kérdést vetettek fel.

A Boeing 737 MAX típusú gépek balesetei a leszármaztatott változatok, vagyis a korábbi repülőgép-típusok továbbfejlesztett verzióinak tekinthető új modellek felülvizsgálatának problémáját hozta előtérbe, egyre több szó esik például arról, hogy a légügyi hatóságoknak szorosabban együtt kell működnie a gyártókkal.

Másfelől a To70 szerint azt is meg kell fontolni, hogy komolyabb képzésben részesítsék azokat a pilótákat, akik ilyen gépeket vezetnek.

Boeing 737 MAX típusú repülőgépek a Boeing seattle-i gyárának dolgozói parkolójábanFotó: STEPHEN BRASHEAR/AFP

A 2019-es adatok szerint egymillió járatra 0,18 halálos baleset jutott, vagyis 5,58 millió járatból egy került halált okozó szerencsétlenségbe. Bár az előző évhez képest jelentősen kevesebb halálos baleset volt 2019-ben, a 2017-es történelmi statisztikát meg sem közelíti, akkor ugyanis két komoly balesetet jegyzett fel a cég, összesen 13 halálos áldozattal.

A 2019-ben történt, legalább 10 halálos áldozattal járó repülőgép-szerencsétlenségek:

A jelentés csak a kereskedelmi repülőutakat vette figyelembe, a kisebb gépek, a katonai gépek, a teherszállítók és a helikopterek kimaradtak a statisztikából.

A hírekről sok helyen tájékozódhatsz. A Qubit krízisben és békeidőben is arra törekszik, hogy az események mögött álló mélyebb összefüggéseket is megértsük – szigorúan a modern tudomány szemszögéből, több mint 100 tudós-szerzőnk és szakértő újságíróink révén. Ez nekünk sokba kerül, de reméljük, nektek is sokat ér.
Támogasd a Qubit fennmaradását!

Kapcsolódó cikkek a Qubiten: