Csaknem megháromszorozódott Magyarországon a cukor forgalma

A Qubit a szabad és tájékozott magyar nyilvánosságért dolgozik. Segítsd a munkánkat!

25 százalékkal nőtt a nemzetközi kiskereskedelmi láncok értékbeli forgalma a COVID-19 miatti félelem hatására 2020 kilencedik hetében, azaz február 24. és március 1. között – írta kedden a Nielsen mérési és adatelemző vállalat.

A kiskereskedelmi láncok szkennelt adatai alapján leginkább az egészségvédelmet célzó termékeket és a tartós élelmiszereket vásárolták a magyar fogyasztók. 

Tisztálkodási és higiéniai termékekből 142 százalékkal, fertőtlenítőszerből 91 százalékkal több fogyott az előző év azonos időszakához képest, az élelmiszerek között pedig a cukor, a liszt és a száraztészta tarolt – derült ki a hiper- és szupermarketek, valamint drogériák szkennelt adatain alapuló összesítésből.  

Az új koronavírus (COVID-19) és a potenciális világjárvány keltette aggodalmak hatására a magyarok belefogtak az alapélelmiszerek, így a cukor, a liszt, a rizs, valamint az étolaj betárazásába. A felvásárlási hullám a nem-élelmiszer kategóriákat is utolérni látszik. A heti értékbeli forgalom a nemzetközi láncok szkennelt adatai alapján a kiskereskedelemben 12 milliárd forint volt, ami közel 25 százalékkal haladja meg az előző év azonos periódusát.

A hazai kiskereskedelmi egységek polcairól átmenetileg elfogytak a fertőtlenítők és kéztisztítószerek; az előbbiből február utolsó hetében 91 százalékkal több fogyott az előző év azonos időszakához képest. A tisztálkodási és higiéniai szereknél ennek mértéke 142 százalék, vitaminok esetében pedig 108 százalék. A kézfertőtlenítők értékbeli forgalma 73 százalékkal nőtt. 

A nemzetközi kereskedelmi láncokban 2020 kilencedik hetében a cukor értékbeli forgalma 178 százalékkal ugrott meg az előző év azonos időszakához képest.  A liszt értékesítése 168 százalékkal nőtt, de nagy tételben vásároltak száraztésztából, rizsből és étolajból is. 

A tartós élelmiszerek között kimagaslóan nagymértékben (100+ százalék) fogyott a különféle konzervekből, de a zacskós leves, a tartós tej és a fagyasztott zöldségek értékesítése is jelentősen megnövekedett.

A Qubit szerkesztősége azért dolgozik, hogy a magyar nyilvánosság hiteles, alapos és közérthető tudományos ismeretekhez jusson. Tesszük ezt politikamentesen, közszolgálati hevülettel, száznál több kutató és tudós bevonásával. Égető kérdések, dermesztő válságok és zavaros álhírek sűrűjében igyekszünk tartani a fáklyát immár havi bő hétszázezer olvasónknak. Cikkeink ingyen olvashatók, de nem ingyen készülnek. Segítsd a munkánkat!

Kapcsolódó cikkek a Qubiten: