A koronajárvány egyik legnagyobb nyertese a Corona sör

Nincsen jövőnk tudomány nélkül, nincsen Qubit nélkületek. Támogasd a munkánkat!

Egy januárban felröppent (ál)hír szerint az amerikai fogyasztók 38 százaléka semmilyen körülmények között nem vásárolna Corona márkájú sört a koronavírus miatt. Ez mémesedett is, de valójában ennek épp az ellenkezője igaz: a sörgyár valójában a COVID-19 miatti válság legnagyobb nyertesei közé tartozik. A márka tulajdonosának 39 százalékkal emelkedett a forgalma egy hét alatt, magából a sörből pedig másfélszer annyit adtak el, mint előző héten. 

Egy amerikai verzió a mémreFotó: KnowYourMeme

A pánikfelvásárlás miatt Amerikában március közepén és végén tetőzött a vécépapírbiznisz, ahogy itthon is, de szép forgalmat bonyolítottak a pelenka- és szappangyárosok is. A kozmetikumokra már kisebb igény mutatkozott, a L’Oréal forgalma 10, a Coty forgalma pedig 17 százalékkal esett vissza egy hét alatt. 

A Corona közleményben cáfolta, hogy korábban visszaesett volna a forgalma, a mémgyártást kirobbantó közvéleménykutató cég, a 5WPR pedig azzal magyarázta a fals adatokat, hogy az eredeti telefonos felmérésükben nem a márka kedvelői, hanem általában a sörkedvelők 38 százaléka mondta azt, hogy nem vásárolna a termékből. A sör eddigi kedvelői közül csak 4 százalék mondta azt, hogy inkább más márkára váltana, 14 százalékuk viszont beismerte, hogy a COVID-19 hatására azért inkább más sört rendelne egy kocsmában. 

Az a bizonyos 38 százalék

Ronn Torossian, a 5WPR igazgatója szerint annak ellenére, hogy az elhíresült 38 százalék valójában egyébként sem vásárolt volna a termékből, egyértelmű, hogy a Coronára nehéz idők várnak a vírus miatt, ő maga sem tartja életszerűnek, hogy valaki egy bárban egy koronát kérjen. A nehéz idők azonban egyelőre még váratnak magukra, legalábbis a márka tekintetében. 

A 38 százalékos eredmény médiavisszhangja az Atlantic cikke szerint aggasztó trendre mutat rá: az amerikaiak nagy része bármikor kész elhinni, hogy a társadalom 38 százaléka komplett idióta, a média pedig gond nélkül bedőlt a hírnek, egyebek mellett a CNN, a Vice és a New York Post sem kételkedett a hitelességében (igaz, a CNN által idézett szóvivői nyilatkozat szerint a sör forgalmával semmi baj sincs, a kutatás eredményét azonban ők is lehozták). 

A karantén és önkéntes karantén idején valójában több alkoholos ital fogy, mint korábban, bár az tény, hogy a Corona márka tulajdonosa, az InBev szerint Kínában jóval kevesebb sört ittak a járvány kitörése idején, mint egyébként szoktak. A vendéglátóipari egységek bezárása mellett az országban otthoni fogyasztásra is kevesebbet vásároltak, mint korábban.

Járvány, klímaváltozás, forradalmak – mindez csak három dermesztő arca annak a felbolydult világnak, ami ránk vár. Lesz még neki jó pár. Ha teheted, segítsd a munkánkat, mi megháláljuk a bizalmadat, és ebben a nagy zavarodottságban hitelesen, alaposan és közérthetően magyarázzuk el, hogy a legégetőbb kérdésekre milyen válaszokat adnak a sárgolyó legnagyobb elméi. Maradj velünk. Támogatom a Qubit szerkesztőségét!

Kapcsolódó cikkek a Qubiten: