Több mint 475 ezer autót hív vissza a Tesla az Egyesült Államokban
A közlekedésbiztonsági testülethez benyújtott dokumentumok szerint a Tesla több mint 475 ezer, forgalomba helyezett autót hív vissza az Egyesült Államokban – írja a BBC.
A dokumentumok tanúsága szerint a Tesla összesen 356 309 Tesla Model 3-at hív vissza a járműveket érintő tolatókamerás problémák miatt. További 119 009 Model S-t szintén visszahívnak; ezeket az első vagy a hátsó csomagtartóval kapcsolatos esetleges problémák miatt rendelték vissza.
A visszahívott járművek száma – írja a Reuters – csaknem annyi, mint ahányat a Tesla a tavalyi év során értékesített.
Az ebben a hónapban benyújtott közlekedésbiztonsági dokumentum szerint a tolatókamera hibája az eladott Tesla Model 3-ak nagyjából 1 százalékát érintheti. A hiba oka, hogy a csomagtartó csapkodása a vártnál nagyobb mértékben koptatja a tolatókamera tápkábelét. Ha a kábelt túlságosan megviseli a csomagtartó sokszori lecsukása, a hátsó kamera nem tud képet továbbítani az autó központi fedélzeti kijelzőjére, ami az ütközésveszély megnövekedett kockázatával jár – olvasható az Egyesült Államok Közlekedésbiztonsági Hatóságához (NHTSA) benyújtott, december 21-én keltezett jelentésben.
Ami a visszahívott Model S Teslákat illeti: a jelentés szerint a 2014 és 2021 között gyártott modelleknél az első és/vagy hátsó másodlagos csomagtartózár elromlása okoz problémát. Egy másik, ugyancsak december 21-én benyújtott jelentés szerint előfordul, hogy a szóban forgó Model S-ek csomagtartója figyelmeztetés nélkül kinyílik, ami „a vezető láthatóságát korlátozva növeli az ütközés kockázatát”. A jelentés szerint a meghibásodás a visszahívott Tesla Model S-ek 14 százalékát érintheti.
„A Tesla nem tud róla, hogy az esetleges meghibásodások balesethez, sérüléshez vagy halálesethez vezettek volna.”
– olvasható mindkét jelentésben.
A most bejelentett visszahívás nem az első közlekedésbiztonsági malőr, amivel a járműgyártónak foglalkoznia kell. Mint hétfőn írtuk, a Tesla beleegyezett, hogy kiiktatják az érintőképernyős játékfunkciót az autóikból, ami vezetés közben is engedélyezte, hogy a középső kijelzőt aktív játékkonzolként használják. A döntést ugyancsak egy, az NHTSA által indított vizsgálat után hozták meg.
Kapcsolódó cikkek a Qubiten: