Megvalósult a Star Trek hologram orvosa, a NASA földi sebészt holoportált a Nemzetközi Űrállomásra

2022.04.19. · TECH

A Microsoft és AEXA Aerospace közös holoportálási technológiájával valódi orvosokat vetített az amerikai űrügynökség, a NASA a Nemzetközi Űrállomás fedélzetére – adta közre kedden a Science Alert.

A Star Trek Voyager sorozatában hologramként fel-feltűnő Doki néven emlegetett karakter eddig csak a sci-fik világában létezett. A múlt év végén azonban a Microsoft Hololens Kinect kamerája és egy AEXA-szoftverrel egyedileg felszerelt számítógép révén Josef Schmid, a NASA sebésze és a földi orvoscsapat többi tagja hologramként beszélgetett az Európai Űrügynökség (ESA) űrhajósával, Thomas Pesquet-vel, .

Dr. Schmid hologramja az ISS fedélzetén
photo_camera Dr. Schmid hologramja az ISS fedélzetén Fotó: ESA

A kísérlet során Pesquet volt az egyetlen, aki kiterjesztett valóság headsetet viselt, amely lehetővé tette, hogy a többi résztvevőt digitális 3D hologramként érzékelje, Schmid és a többi résztvevő maga nem viselt ilyen eszközöket.

A NASA közleménye szerint a jövőben a holoportálást kétirányúvá bővítenék. Ezt a technológiát használnák a privát orvosi és pszichiátriai konzíliumokhoz, családi beszélgetésekhez, továbbá arra, hogy fontos emberek látogathassák meg az űrhajósokat. A következő fejlesztések a holoportálás és a kiterjesztett valóság kombinálását tűzték ki célul, hogy ezzel tegyék lehetővé a valódi távgyógyítást.