Több évig tartó csökkenés után újra nőtt a halálos közúti balesetek száma Európában
- Link másolása
- X (Twitter)
- Tumblr
Kedden tette közzé legfrissebb statisztikai eredményeit az Eurostat arról, hány halálos kimenetelű közúti baleset történt 2021-ben Európa országaiban. Az eredmények egyik legfontosabb tanulsága, hogy bár hosszú ideig évről évre csökkenést mutattak a számok, 2021-ben 2020-hoz képest újra nőtt a közutakon elhunytak száma.
A 6 százalékos emelkedés 19917 áldozatot jelent a bázisévben elhunyt 18834-hez képest. A növekedés különösen azért sokkoló, mert a koronavírus-járvánnyal járó korlátozások miatt 2020-ban eleve drasztikusan visszaesett az áldozatok száma még az azt megelőző eleve csökkenést mutató számokhoz képest.
A közúti közlekedés Máltán követelte a legkevesebb halálos áldozatot, míg a legtöbben Romániában hunytak el 2021-ben autóbalesetekben. Az EU-s átlag 45 fő/1 millió lakos volt.
Ezt a számot a magyar mutató is meghaladja, itthon millió lakosonként 56 halálos áldozatot számoltak. A balesetek kimenetele szempontjából a legbiztonságosabbnak Málta mellett az északi országok: Dánia és Svédország tűnnek, de a nem EU-tag Norvégiában még Máltánál is kevesebben haltak meg az utakon.
A legveszélyesebbnek Románia mellett Bulgária és Lettország bizonyult 2021-ben a statisztika alapján.
Kapcsolódó cikkek a Qubiten:
Több a közúti baleset ott, ahol legális marihuánát fogyasztani
Az ok-okozati kapcsolatot még nem sikerült bizonyítani, de azokban az amerikai államokban, ahol lehet rekreációs célból füvet fogyasztani, 5,8 százalékkal nőtt a balesetek száma, míg ott, ahol továbbra is tiltott a szer használata, nem történt több baleset.
A közúti balesetek akár 80 százalékát megelőzheti a technológia, amelyben egy magyar cég is élen jár
Önvezető autók helyett már leginkább okosváros-projektekre és a biztonságos, hatékony közlekedésre koncentrál a járműkommunikációs szektor globális élvonalába tartozó magyar cég, a Commsignia. Az akár életmentő V2X technológiára ráugrottak az autó- és bicikligyártók és a telekomcégek is, most egy angliai tesztelésen néztük meg, hol tart a dolog.
A vidéki utak az egész Európai Unióban halálosabbak, mint a városiak
Minden uniós országra igaz, hogy vidéken többen halnak meg közúti balesetekben, mint a forgalmasabb városias régiókban, derül ki az Eurostat friss adataiból. Magyarországon például Budapest négyszer biztonságosabb, mint a Közép-Dunántúl.