A magyarok használják az egyik legnagyobb arányban a közösségi médiát az EU-ban
Az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat kedden tette közzé a 2023-as európai közösségimédia-használatra vonatkozó adatait, amely szerint az EU-ban dobogós helyen áll Magyarország a facebookosok és tiktokkerek, instázók és snapchatelők között.
Az Eurostat definíciója szerint „az internetes közösségi hálózatokban részt vevő személyeknek” számítanak azok, akik már létrehoztak profilt vagy küldtek üzenetet valamelyik nagy közösségi platformon, ami a fentieken túl jelentheti az X-et, a Redditet vagy a LinkedInt is.
A lista élén Dánia áll, ahol a lakosok 91 százaléka számít közösségimédia-használónak, a második helyen Ciprus (83%) található, és végül harmadik helyre futott be Magyarország, ahol az emberek 81 százaléka pörgeti a socialt.
A kontinens három legnépesebb országa rendelkezik a közösségimédia-használók legkisebb arányával: Olaszországban az emberek 53 százaléka, Németországban a 49 százalékuk, Franciaországban pedig mindössze a lakosok 44 százaléka lóg ezeken a platformokon. Az uniós átlag is inkább hozzájuk közelít, 59 százalékon áll.
A térképen megjelenített, régiós bontású statisztika szerint a dán és a ciprusi magas használati arányt csak két terület tudta megközelíteni az egész EU-ban: Budapest és környéke, valamint a Dunántúl.
Hasonló térképet már a 2021-es Eurostat-adatok alapján is közzétettek korábban, ám az kissé más módszertannal készült, így azon a listán Izland és Norvégia szerepeltetése miatt csak az 5. helyre került Magyarország.