A Kawasaki új járműve egy hidrogénhajtású, meglovagolható farkasrobot

04.08. · TECH

Bár a japán Kawasaki (teljes nevén: Kawasaki Heavy Industries) széles körben leginkább motorjairól ismert, a vállalat többek között vasúti járművek, teherhajók, utasszállító repülőgépek és rakéta-indítóállások fejlesztésével, gyártásával és építésével is foglalkozik. Talán ez az ipari környezet inspirálta a cég legújabb dobását is: bemutatták a Corleót, a Kawasaki hidrogénhajtású, négylábú robotjárművét.

Az oszakai világkiállításon leleplezett Corleo elvileg egyfajta lórobot lenne (legalábbis a csúszásgátló gumiból készült paták, illetve a promóban látott ügető mozdulatok erre utalnak), ám ránézésre leginkább a Boston Dynamics robotkutyáira, vagy valamiféle metálfarkasra emlékeztet – bár lehet, hogy csak a hirtelen mindenhonnan visszaköszönő farkasmánia beszél belőlem.

Az elképzelés, miszerint az emberek a motorozás és a lovaglás élményét ötvözve egy strapabíró, bármilyen terepen helytálló négylábú roboton közlekednek majd, még nagyon messze járhat a valóságtól, ugyanis a japán expón egyelőre csak egy prototípusról rántották le a leplet, ami a lábait épphogy meg tudta mozdítani.

link Forrás

A 150 köbcentis, hidrogénüzemű motorral és fedélzeti navigációs panellel felszerelt, a vezető testtartásához alkalmazkodó Corleóról egy másik videót is bemutattak, de az lényegében teljes terjedelmében számítógépes grafikusok és/vagy generatív mesterséges intelligencia munkája.

link Forrás

Tekintve, hogy a Corleo a Kawasaki egy olyan projektjének részét képezi, amely azt igyekszik körbejárni, hogy milyen mobilitási kihívásokkal – és hogyan – lehet majd szembenézni Japánban 2050-ben, a modell sorsáról egyelőre nem sokat tudni.

Az biztos, hogy a kommentek alapján sokan csak úgy szórakozásból is rendelnének belőle, ha megvalósulna, de van, aki azt írja, hogy mozgássérültként hatalmas segítség lenne neki egy ilyen gép, hogy újra kimerészkedhessen a természetbe, esetleg túrákon is részt tudjon venni.