Az Uber és társai a legnagyobb dugógenerátorok
Az ígéretekkel szemben a sharing economy modelljén alapuló egyéni közlekedés nem csökkenti, hanem fokozza dugók kialakulását – derül ki az AP összeállításából, amely az elmúlt egy év témába vágó amerikai tanulmányaiból válogat.
2017 utolsó négy hetében Bostonban végzett felmérés szerint tíz Uber-használóból hatan azt állították, hogy ha nem vehették igénybe a szolgáltatást, akkor inkább sétáltak, de nem használták a tömegközlekedési eszközöket. Hasonló attitűddel találkoztak a manhattani dugók okait firtató tanulmány készítői tavaly decemberben. Összegzésük szerint az üzleti negyed közlekedési torlódásai az utasaikra várakozó taxiknak és a közösségi fuvarszolgáltatóknak köszönhető.
Egy tavaly júniusi felmérés szerint San Franciscóban egy átlagos hétköznapon 170 ezer fuvart bonyolítanak a közösségi szolgáltatók, tizenkétszer többet, mint a taxisok.
A Bostonra, Chicagóra, Los Angelesre, New Yorkra, San Franciscóra, Seattlere és Washingtonra kiterjedő, 4 ezer főt megkérdező kutatás azt mutatta ki, hogy a közlekedni vágyóknak csupán 49 százaléka választja helyváltoztatásra a gyaloglást, kerékpározást vagy a tömegközlekedést, ha éppen nem áll rendelkezésére szabad autó. Indoklásuk szerint a kényelem és gyorsaság miatt preferálják az Ubert és a hasonló szolgáltatókat.
Az Express Pool néven tavaly San Franciscóban és Bostonban tesztelni kezdett új Uber-szolgáltatás a további kritikáknak venné elejét azzal, hogy az egy irányba utazókat egyetlen autó szállítaná el a gyűjtőpontokról. Az afrikai, ázsiai iránytaxik mintájára bevezetendő, éjjel-nappal igénybe vehető verziótól az AP szerint jelentős forgalomcsillapítást vár az adatlopási és bírósági botrányoktól megtépázott cég vezetése.