Úgy megrohamozták az első indiai Ikeát, hogy a cég visszatartja a vásárlókat

A Magyarországon már 1990 óta jelen lévő svéd bútoráruház/gyorsétterem/randihelyszín csak ebben az évtizedben 11 újabb országban jelent meg, köztük Horvátországban, Szerbiában, Egyiptomban és Katarban is, de legutóbb a meglepő módon ezidáig ikeátlan India felé terjeszkedett a cég.

Az Ikea a több mint 9 millió lakosú Haidarábád városában nyitotta meg első indiai üzletét augusztus 9-én, és az áruház átlagosan 28 ezer látogatót vonzott naponta – ez olyan tömeget jelent, hogy a cég augusztus 15-én kénytelen volt egy számlálót elhelyezni az indiai weboldalán, amely azt mutatta, mennyit kell várakozniuk a vásárlóknak, hogy bejussanak az üzletbe.

Péntek délután épp nem volt nagy tolongásFotó: ikea.in

Az első áruházát 60 éve nyitó, világszerte már több mint 400 üzlettel rendelkező cégnek most először volt ilyesmire szüksége.

Augusztus 15-e ráadásul az indiai függetlenség napja, így a várakozási idő a kora délutáni csúcsidőben 2-3 órára is felugrott. A nyitás napján 40 ezren rohamozták meg a boltot, ami óriási dugót is eredményezett Haidarábád utcáin – az erről készült fotó azóta bejárta az indiai internetet, az üzletben nyomorgó, valamint a bejárat előtt várakozó népről készült videókkal együtt.

Miközben mi már el sem tudjuk képzelni, hogy Indiában olyan cikkek megjelenésére van szükség, amik elmagyarázzák, hogy mi is az az Ikea, a világ második legnépesebb országában hosszú hónapokon át tartó médiakampányra (címlapos újsághirdetések, óriásplakátok) volt szüksége a cégnek, hogy az üzlet építésének idején mindössze 5 százalékon álló helyi márkaismertséget feltornásszák a nyitáskor mért 80 százalékra.

Az óriási érdeklődés láttán a cég visszafogott utalásokat tett arra, hogy nem kell egyszerre megrohamozni az új üzletet, és ha nem is mondták ki, hogy mindenki maradjon otthon, a pr-csapat finoman jelezte, amikor épp teli volt az áruház, és hogy az év 365 napján nyitva tartanak, az árak pedig ugyanilyen alacsonyak maradnak egész évben.

Az áruházba, ahol a franchise-tól szokatlan módon akár helyben is összeszerelik a bútorokat az Ikea dolgozói, az első évben 6 millió vásárlót vár a cég, de ez a cél ilyen napi átlag mellett valamivel több mint fél év alatt is megvalósulhat.

(via Quartz)

Az Ikeával kapcsolatos további cikkek a Qubiten: