Úgy megrohamozták az első indiai Ikeát, hogy a cég visszatartja a vásárlókat

2018.08.17. · gazdaság

A Magyarországon már 1990 óta jelen lévő svéd bútoráruház/gyorsétterem/randihelyszín csak ebben az évtizedben 11 újabb országban jelent meg, köztük Horvátországban, Szerbiában, Egyiptomban és Katarban is, de legutóbb a meglepő módon ezidáig ikeátlan India felé terjeszkedett a cég.

Az Ikea a több mint 9 millió lakosú Haidarábád városában nyitotta meg első indiai üzletét augusztus 9-én, és az áruház átlagosan 28 ezer látogatót vonzott naponta – ez olyan tömeget jelent, hogy a cég augusztus 15-én kénytelen volt egy számlálót elhelyezni az indiai weboldalán, amely azt mutatta, mennyit kell várakozniuk a vásárlóknak, hogy bejussanak az üzletbe.

Péntek délután épp nem volt nagy tolongás
photo_camera Péntek délután épp nem volt nagy tolongás Fotó: ikea.in

Az első áruházát 60 éve nyitó, világszerte már több mint 400 üzlettel rendelkező cégnek most először volt ilyesmire szüksége.

Augusztus 15-e ráadásul az indiai függetlenség napja, így a várakozási idő a kora délutáni csúcsidőben 2-3 órára is felugrott. A nyitás napján 40 ezren rohamozták meg a boltot, ami óriási dugót is eredményezett Haidarábád utcáin – az erről készült fotó azóta bejárta az indiai internetet, az üzletben nyomorgó, valamint a bejárat előtt várakozó népről készült videókkal együtt.

link Forrás

Miközben mi már el sem tudjuk képzelni, hogy Indiában olyan cikkek megjelenésére van szükség, amik elmagyarázzák, hogy mi is az az Ikea, a világ második legnépesebb országában hosszú hónapokon át tartó médiakampányra (címlapos újsághirdetések, óriásplakátok) volt szüksége a cégnek, hogy az üzlet építésének idején mindössze 5 százalékon álló helyi márkaismertséget feltornásszák a nyitáskor mért 80 százalékra.

Az óriási érdeklődés láttán a cég visszafogott utalásokat tett arra, hogy nem kell egyszerre megrohamozni az új üzletet, és ha nem is mondták ki, hogy mindenki maradjon otthon, a pr-csapat finoman jelezte, amikor épp teli volt az áruház, és hogy az év 365 napján nyitva tartanak, az árak pedig ugyanilyen alacsonyak maradnak egész évben.

link Forrás

Az áruházba, ahol a franchise-tól szokatlan módon akár helyben is összeszerelik a bútorokat az Ikea dolgozói, az első évben 6 millió vásárlót vár a cég, de ez a cél ilyen napi átlag mellett valamivel több mint fél év alatt is megvalósulhat.

(via Quartz)

Az Ikeával kapcsolatos további cikkek a Qubiten:

link Forrás
link Forrás