A csecsemők elvárják a körülöttük lévő felnőttektől, hogy tanítsák őket
Tényleg jobban bíznak a gyerekek a felnőttek szavában, mint a saját tapasztalataikban? Számít-e, és mennyit a tanító személye? Mennyire segíti az önálló gondolkodást és a kreativitást a kulturálisan meghatározott ismeretanyag gyors elsajátítása? A CEU-n és az ELTE-n világviszonylatban is élen járó babalaborokban keresik a fenti kérdésekre a választ a kisgyermekkori tanulás sajátosságait kutató kognitív pszichológusok.
A CEU Határtalan tudás című előadássorozatának évadzáró rendezvényén, április 25-én este Pléh Csaba nyelvész-pszichológus, a Magyar Tudományos Akadémia rendes tagja, a CEU babalaborját vezető Csibra Gergely és az ELTE babalaborját vezető Király Ildikó kognitív tudósok arról tartanak előadást, honnan szerzik a csecsemők a tudásukat. Boncolgatják, hogy különböznek-e a másoktól szerzett és az egyénileg elsajátított ismeretek.
Az esemény médiapartnereként a Qubit nemcsak első kézből számolt be az elhangzottakról, hanem exkluzív interjút is készített a megismeréstudomány hazai apostolával, Pléh Csabával.
Az előadásokat, amelyekből kiderült, hogy a gyerekek elvárják, hogy tanítsák őket, másképp számolnak, mint a felnőttek, és mit sem jelent számukra egy felnőtt bőrszíne, viszont annál többet számít az anyanyelve, most azok is megnézhetik, akik nem voltak ott április 25-én a CEU nagyelőadójában:
Kapcsolódó cikkeink a Qubiten: