Az EU-ban mától kötelező felhangosítani az új elektromos autókat, a BMW zeneszerzővel komponáltatott műbrummogást
Július elsejétől kizárólag hanggenerátorral felszerelve lehet forgalomba hozni az új típusú hibrid és elektromos autókat az Európai Unió tagállamaiban.
Életbe lépett az Európa Bizottság rendelkezése, amely a gyalogosok védelmében előírja, hogy mostantól minden egyes ilyen gépjárművet fel kell szerelni az AVAS (Acoustic Vehicle Alerting Systems) nevű akusztikus figyelmeztetési rendszerrel.
A rendeletet a gyalogosok és kerékpárosok védelmében fogadta el az Európa Parlament, épp ezért az elektromos autóknak csak 20 kilométer per órás sebesség alatt haladva kötelező hangosabbá válniuk. A minimálisan 56, maximálisan 75 decibel erősségű hang bármilyen lehet, a rendelkezés azonban gyorsításkor mindenképp emelkedő, lassításkor pedig csökkenő hangmagasságot ír elő.
A mihez tartás végett: az 56 decibeles minimum érték nagyjából egy irodai mobilklíma masina zúgásával egyenértékű.
Kottából játszott motorhangok
A BMW a Szárnyas fejvadász 2049, a Csillagok között (Interstellar), valamint az Eredet (Inception) című hollywoodi filmek zenéjét is jegyző Hans Zimmert bízta meg a nemrégiben bemutatott új M osztályú konceptmodelljének felhangosításával. Az eredmény itt meg is hallgatható., az összes Zimmer-féle BMW-hang pedig ebben a videóban hallható:
Kapcsolódó cikkeink:
Ezer magyar autóból csak 15 elektromos vagy hibrid, de a dízelautót vesszük, mint a cukrot
Lassú az átállás az európai autópiacon: még mindig csak 0,8 százalék a legalább részben akkumulátoros járművek aránya az EU-s autók között, Magyarországon pedig még rosszabb a helyzet.
Csak két akadálya van az elektromos autó áttörésének: a hideg és a meleg
Hogyan hat az elektromos járművek akkumulátoraira a nem is olyan extrém hideg és meleg? Hát persze, hogy rosszul. Amire a belső égésű motorok kifejlesztésében volt száz év, az az elektromos járművek esetében még gyerekcipőben jár.
Hatalmasat ugrott egy év alatt az elektromos autók száma Európában
Kína már tavaly átlépte az álomhatárt, az amerikaiak viszont még várhatnak rá. Volt olyan ország, ahol 691 százalékkal több elektromos autót adtak el 2018 első felében, mint tavaly ilyenkor.