A német kormány brutálisan megtámogatja az elektromos autózást
Az alacsony károsanyag-kibocsátású járművek elfogadásának felgyorsítását segítő kormányzati intézkedéscsomag szerint Németország 2020-tól jelentősen emelheti az elektromos autók vásárlói számára biztosított támogatások mértékét – értesült a Reuters.
A hírügynökség birtokába jutott dokumentum szerint a hozzájárulás mértéke 3000 euróról 4500 euróra, 40 ezer eurónál drágább elektromos gépjárműveknél pedig 5000 euróra emelkedhet.
A Reuters szerint az Angela Merkel vezette kormány tervei szerint a fentieknek köszönhetően 2030-ra 10 millió elektromos jármű közlekedhet a német utakon behozva ezzel az ország e-mobilitás terén ma még fennálló késedelmét.
Az intézkedéscsomag tervezete azután került a hírügynökség birtokába, hogy a német kancellár beszédet mondott a Volkswagen zwickaui üzemében, ahol elindult az autógyár új, a tervek szerint 2020-től 30 ezer euróért már megvásárolható ID.3-as elektromos modelljének gyártása.
A német állam annyira komolyan gondolja az elektromos autózásra történő átállást, hogy 2035-ig 3,5 milliárd eurót szán az 1 millió elektromos töltőállomásból álló hálózat kiépítésére.
Kapcsolódó korábbi cikkeink:
Az EU-ban mától kötelező felhangosítani az új elektromos autókat, a BMW zeneszerzővel komponáltatott műbrummogást
Mostantól legalább olyan hangosan kell zúgniuk az újonnan forgalomba hozott elektromos és hibrid gépjárműveknek, mint amekkora hangerőt egy zajosabb klímaberendezés produkál.
Ezer magyar autóból csak 15 elektromos vagy hibrid, de a dízelautót vesszük, mint a cukrot
Lassú az átállás az európai autópiacon: még mindig csak 0,8 százalék a legalább részben akkumulátoros járművek aránya az EU-s autók között, Magyarországon pedig még rosszabb a helyzet.
Hogyan jósoljuk meg az energiaipar jövőjét?
A neves elemzőházaknak a jelek szerint fogalmuk sincs, hogy alakul az elektromos autózás jövője. Még a rövid távú előrejelzések között is nagy a szórás, sőt, az egyes intézetek is többféle forgatókönyvvel kalkulálnak.
Csak két akadálya van az elektromos autó áttörésének: a hideg és a meleg
Hogyan hat az elektromos járművek akkumulátoraira a nem is olyan extrém hideg és meleg? Hát persze, hogy rosszul. Amire a belső égésű motorok kifejlesztésében volt száz év, az az elektromos járművek esetében még gyerekcipőben jár.