A Facebook mostantól felcímkézi az állami irányítás alatt álló sajtótermékeket

2020.06.05. · TECH

A Facebook csütörtökön bejelentette, hogy, egyelőre csak az USA-ban, elkezdi blokkolni az állami irányítás alatt álló médiacégek hirdetésvásárlásait. A közösségi oldal emellett bevezet egy új címkét, amelynek segítségével a felhasználók azonosítani tudják az állami hirdetéseket és a tartalmi szempontból állami irányítás alatt álló újságok, tévécsatornák és webszájtok Facebook-posztjait. Címkével látják el például az orosz Sputnik, a kínai People’s Daily és az iráni Tasnim News Agency tartalmait.

Nathaniel Gleicher, a Facebook biztonsági főnöke az intézkedéseket azzal magyarázta, hogy ugyan az elmúlt időszakban nem sok példa volt arra, amikor idegen kormányok hirdetésekkel, manipulált információkkal próbálták volna befolyásolni az amerikai felhasználókat, de óvatosságból szeretnék megelőzni ezt a közelgő 2020-as amerikai választások előtt.

A Facebook szakértők bevonásával összeállított listája dinamikusan változik, ahogyan folyamatosan ellenőrzik az egyes médiacégek hátterét, működését. A címkék megjelennek az adott állami irányítású médium Facebook-oldalán közzétett hirdetések mellett, és az amerikai felhasználók az egyes bejegyzések mellett is látják majd az új címkét.

Az angol nyelvű Facebook-címke
photo_camera Az angol nyelvű Facebook-címke Forrás: Facebook

Azok a cégek, amelyeket állami hátterűnek címkéznek, nem vásárolhatnak hirdetési felületeket sem, ám ez a szankció csak az Egyesült Államokban érvényes. A tiltás ellen fellebbezni lehet. Gleicher szerint azért nem távolítják el teljesen az állami irányítás alatt álló médiacégeket a Facebookról, mert a világ számos pontján az állami média jelenti az egyetlen helyi hírforrást. A Facebook azt tervezi, hogy a címkézést rövidesen bevezeti az Instagramon is.

Az axios.com összeállítása szerint a Facebook a Twitter korábban bevezetett intézkedését követi. Mint ismert, a Facebookot számosan bírálták a 2016-os amerikai elnökválasztás kampány miatt, miután kiderült, hogy Donald Trump elnökké választása előtt orosz állami dezinformációs kampánnyal tömegesen manipulálták a Facebook-felhasználókat.

Korábbi kapcsolódó cikkeink:

link Forrás
link Forrás
link Forrás