A Hold 85 millió évvel fiatalabb az eddig gondoltnál

Nincsen túlélhető és fenntartható jövőnk tudomány nélkül, ahogy nekünk sincsen nélkületek. Támogasd a Qubit munkáját!

A Német Légi- és Űrközlekedési Központ (DLR) július 10-én publikált tanulmánya alapján a Hold később alakult ki, mint azt korábban feltételezték.

A jelenleg legelfogadottabb elmélet szerint a Naprendszer korai időszakában egy Mars nagyságú objektum csapódott az ősi Földbe, a kilökődött anyagból pedig idővel összeállt a Hold. A német csillagászok most a formálódás időrendjét rekonstruálták.

A csillagászok eddig úgy tartották, hogy az ütközés 4,51 milliárd éve zajlott. A német csillagászok matematikai modellek alapján,most azt állítják, hogy a kozmikus találkozás 4,425 milliárd éve történhetett. A számításaik alapja a magmaóceán kihűlésével keletkező ásványok vizsgálata volt. Eredményeik alapján az olvadt kőzetek mintegy 200 millió év alatt szilárdultak meg,míg a korábbi modellek csupán 35 millió évesre tették a kihűlési folyamatot.

Fantázia kép a forró HoldrólFotó: NASA/ Goddard Space Flight Center

A német kutatók szerint számításaik bizonytalansága plusz/mínusz 25 millió év.

A Hold új életkora nem írja felül az eddigi kutatási eredményeket, amelyek szerint születése egybe esik a Föld fémmagjának megjelenésével.