Közzétették csütörtökön a Comedy Wildlife Photography Awards, azaz a legviccesebb állatfotók versenyének 44 döntős fotóját. A győzteseket október 22-éig választja ki a szakmai zsűri, de közönségszavazást is tartanak a 2015 óta évről évre megrendezett verseny honlapján. A Paul Joynson-Hicks és Tom Sullan profi fotósok és természetvédők által alapított verseny célja, hogy pozitív üzenetként közvetítse az élővilág megőrzésének fontosságát.
Éppen ezért idén a szervezők arra kérik a fotókat közlő lapokat, hogy foglalják bele a cikkbe az alábbi egyszerű üzenetet arról, hogyan tehet az ember saját otthonában is a környezetért:
Vásárolj helyi terméket, vásárolj felelősen. Számos előnye van, ha közeli üzletben vásárolsz: rövidebb ideig tart, támogatja a helyi vállalkozásokat, kisebb a karbonlábnyomod. Ha az egyszer használatos műanyagokat is sikerül elkerülni, még jobb!
Ültess növényeket az ablakodba. Segítsd a méheket azzal, hogy beporozható virágokkal látod el őket, hiszen tudod, milyen fontos a létük.
Csak hosszú utazásokat intézz repülővel, ha nagyon muszáj. Ha már a karanténban felismerted, milyen könnyen lehet otthonról is kapcsolatokat tartani, csak akkor repülj, ha minden kötél szakad.
Legyél zöld influenszer. Azok is hangot adhatnak a közösségi médiában a természetvédelem fontosságának, akik amúgy nem aktivista típusok.