Budapest élhetőségét nem az infrastruktúra hiánya, hanem a saját rossz berögződéseink rontják le

A Qubit a szabad és tájékozott magyar nyilvánosságért dolgozik. Segítsd a munkánkat!

Múlt héten indult el Energiahajó néven a Qubit, az Energiaklub és a TRIP hajó közös rendezvénysorozata, ami a klíma, az épített és a természetes környezet, illetve az energiahatékonyság sokszögén belüli legégetőbb kérdésekre keresi majd a válaszokat – különböző tudományágakból érkező, gyakran egymással is vitázó szakértő vendégeink segítségével. Mint beszámoltunk róla, az első néhány eseményt Budapestnek szenteljük, így a legelső alkalommal a főváros közlekedési dilemmáit boncolgattuk. 

A járvány miatt online eseményen Rab Judit urbanista, Édes Balázs közlekedésgazdász és Sebők Máté humánökológus vitázott, Orbán Gábor, az Energiaklub ügyvezető igazgatója pedig moderált. Hogyan fogunk Budapesten közlekedni 5-10 év múlva? Milyen az a kompakt város? Mi legyen a rozsdaövezetekkel? Hogyan lehetne elérni, hogy Budapest 15 perces várossá váljon? Hova járjon a gyerek iskolába, legyenek-e a fővárosban iskolabuszok? Miért van annyi céges autó? És mi legyen a rakparttal? – ilyen kérdések merültek fel a beszélgetésen, amely már elérhető videó- és podcastcsatornáinkon is.

Nézd itt, vagy hallgasd alább: 



Az Energiahajó első epizódját a Qubit Podcast alatt is meg tudod hallgatni: Spotify-onGoogle Podcasts-onApple Podcasts-on, RSS-ben és egyre több csatornán, iratkozz fel!  

A Qubit szerkesztősége azért dolgozik, hogy a magyar nyilvánosság hiteles, alapos és közérthető tudományos ismeretekhez jusson. Tesszük ezt politikamentesen, közszolgálati hevülettel, száznál több kutató és tudós bevonásával. Égető kérdések, dermesztő válságok és zavaros álhírek sűrűjében igyekszünk tartani a fáklyát immár havi bő hétszázezer olvasónknak. Cikkeink ingyen olvashatók, de nem ingyen készülnek. Segítsd a munkánkat!

Kapcsolódó cikkek a Qubiten: