Budapest élhetőségét nem az infrastruktúra hiánya, hanem a saját rossz berögződéseink rontják le

2020. október 5.
podcast
  • Link másolása
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • Tumblr
  • LinkedIn

Múlt héten indult el Energiahajó néven a Qubit, az Energiaklub és a TRIP hajó közös rendezvénysorozata, ami a klíma, az épített és a természetes környezet, illetve az energiahatékonyság sokszögén belüli legégetőbb kérdésekre keresi majd a válaszokat – különböző tudományágakból érkező, gyakran egymással is vitázó szakértő vendégeink segítségével. Mint beszámoltunk róla, az első néhány eseményt Budapestnek szenteljük, így a legelső alkalommal a főváros közlekedési dilemmáit boncolgattuk.

A járvány miatt online eseményen Rab Judit urbanista, Édes Balázs közlekedésgazdász és Sebők Máté humánökológus vitázott, Orbán Gábor, az Energiaklub ügyvezető igazgatója pedig moderált. Hogyan fogunk Budapesten közlekedni 5-10 év múlva? Milyen az a kompakt város? Mi legyen a rozsdaövezetekkel? Hogyan lehetne elérni, hogy Budapest 15 perces várossá váljon? Hova járjon a gyerek iskolába, legyenek-e a fővárosban iskolabuszok? Miért van annyi céges autó? És mi legyen a rakparttal? – ilyen kérdések merültek fel a beszélgetésen, amely már elérhető videó- és podcastcsatornáinkon is.

Nézd itt, vagy hallgasd alább:

Az Energiahajó első epizódját a Qubit Podcast alatt is meg tudod hallgatni: Spotify-on, Google Podcasts-on, Apple Podcasts-on, RSS-ben és egyre több csatornán, iratkozz fel!

Kapcsolódó cikkek a Qubiten:

Hogyan közlekedj a jövő Budapestjén?

Hogyan közlekedj a jövő Budapestjén?

Radó Nóra tudomány 2020. szeptember 29.

Hogyan lehetne elérni, hogy Budapest 15 perces várossá váljon? Mi legyen a belvárosi rozsdaövezetekkel, és meg lehet-e szabadulni az autóktól a budai és a pesti rakparton? A Qubit, az Energiaklub és a TRIP hajó Energiahajó rendezvénysorozata első, online beszélgetésén Rab Judit urbanista, Édes Balázs közlekedésgazdász és Sebők Máté humánökológia szakember kereste a választ.

Egy pofonegyszerű, olcsó megoldással barátságosabbá és hatékonyabbá lehetne tenni Budapest közlekedését

Egy pofonegyszerű, olcsó megoldással barátságosabbá és hatékonyabbá lehetne tenni Budapest közlekedését

Biczók Péter vélemény 2020. szeptember 9.

Lehet hatékonyabb és vonzóbb közösségi közlekedési rendszerünk a járvány alatt és utána, anélkül, hogy milliárdokat kellene költeni rá? A holland példa azt mutatja, hogy a kerékpáros és a közösségi közlekedés integrált használata nemcsak egészségesebb és élhetőbb környezetet teremt, de még a gazdaságot is élénkítheti.

Hogyan lehet Budapest kompakt város?

Hogyan lehet Budapest kompakt város?

Édes Balázs vélemény 2020. március 10.

A kompakt városi célok és az elővárosi vasúti fejlesztések szembeállítása hamis dilemma. A városnak sokkal kevesebb kárt okoz egy agglomerációs település, ahonnan vasúton ingáznak Budapestre dolgozni, mint egy olyan lakónegyed, ami a Hungária körút vonalában van ugyan, de onnan mindenki autóval jár néhány kilométeres távokra nap mint nap.

Kapcsolódó cikkek