Budapest élhetőségét nem az infrastruktúra hiánya, hanem a saját rossz berögződéseink rontják le
- Link másolása
- X (Twitter)
- Tumblr
Múlt héten indult el Energiahajó néven a Qubit, az Energiaklub és a TRIP hajó közös rendezvénysorozata, ami a klíma, az épített és a természetes környezet, illetve az energiahatékonyság sokszögén belüli legégetőbb kérdésekre keresi majd a válaszokat – különböző tudományágakból érkező, gyakran egymással is vitázó szakértő vendégeink segítségével. Mint beszámoltunk róla, az első néhány eseményt Budapestnek szenteljük, így a legelső alkalommal a főváros közlekedési dilemmáit boncolgattuk.
A járvány miatt online eseményen Rab Judit urbanista, Édes Balázs közlekedésgazdász és Sebők Máté humánökológus vitázott, Orbán Gábor, az Energiaklub ügyvezető igazgatója pedig moderált. Hogyan fogunk Budapesten közlekedni 5-10 év múlva? Milyen az a kompakt város? Mi legyen a rozsdaövezetekkel? Hogyan lehetne elérni, hogy Budapest 15 perces várossá váljon? Hova járjon a gyerek iskolába, legyenek-e a fővárosban iskolabuszok? Miért van annyi céges autó? És mi legyen a rakparttal? – ilyen kérdések merültek fel a beszélgetésen, amely már elérhető videó- és podcastcsatornáinkon is.
Nézd itt, vagy hallgasd alább:
Az Energiahajó első epizódját a Qubit Podcast alatt is meg tudod hallgatni: Spotify-on, Google Podcasts-on, Apple Podcasts-on, RSS-ben és egyre több csatornán, iratkozz fel!
Kapcsolódó cikkek a Qubiten:
Hogyan közlekedj a jövő Budapestjén?
Hogyan lehetne elérni, hogy Budapest 15 perces várossá váljon? Mi legyen a belvárosi rozsdaövezetekkel, és meg lehet-e szabadulni az autóktól a budai és a pesti rakparton? A Qubit, az Energiaklub és a TRIP hajó Energiahajó rendezvénysorozata első, online beszélgetésén Rab Judit urbanista, Édes Balázs közlekedésgazdász és Sebők Máté humánökológia szakember kereste a választ.
Egy pofonegyszerű, olcsó megoldással barátságosabbá és hatékonyabbá lehetne tenni Budapest közlekedését
Lehet hatékonyabb és vonzóbb közösségi közlekedési rendszerünk a járvány alatt és utána, anélkül, hogy milliárdokat kellene költeni rá? A holland példa azt mutatja, hogy a kerékpáros és a közösségi közlekedés integrált használata nemcsak egészségesebb és élhetőbb környezetet teremt, de még a gazdaságot is élénkítheti.
Hogyan lehet Budapest kompakt város?
A kompakt városi célok és az elővárosi vasúti fejlesztések szembeállítása hamis dilemma. A városnak sokkal kevesebb kárt okoz egy agglomerációs település, ahonnan vasúton ingáznak Budapestre dolgozni, mint egy olyan lakónegyed, ami a Hungária körút vonalában van ugyan, de onnan mindenki autóval jár néhány kilométeres távokra nap mint nap.