Empátiát tanít a virtuális valóság a leendő ápolóknak és orvosoknak

A politikusokat tényekkel kell szembesíteni. A tudomány tényeket gyárt. Segíts minél többet publikálni belőlük!

A Szingapúri Nemzeti Egyetem (NUS) hallgatói olyan új virtuális valóság (VR) programban vehetnek részt, amelynek célja, hogy megtanulják, hogyan kezelhetik együttérzéssel a pszichiátriára érkező zaklatott vagy akár agresszív betegeket.

A koronavírus-járvány miatt világszerte fokozott figyelem irányul a mentális betegségekre. Az egészségügyi intézményekben egyre több depresszióban érintett beteg jelenik meg, és nő a szorongók száma is. Emelkedett az erőszakos cselekmények száma a kórházakban, ami konfliktusokhoz és sérülésekhez vezet, írja az Eurekalert. 

A virtuális térben gyakorolnak a valóságra

Erre a jelenségre válaszul indította el a NUS a programját, amelynek révén a hallgatók és az egészségügyi dolgozók gyakorolhatják, hogyan kezeljék az érintetteket, és miképp viselkedjenek, amikor erőszakkal találkoznak az intézményekben.

A Virtual Reality in Agitation Management (VRAM) programban a karaktereket a kórházakban is felbukkanó személyekről mintázták, így a résztvevők kontrollált környezetben, mégis valósághű helyzetekben gyakorolhatnak. 

A programot 2020-ban kezdték el fejleszteni, szinte azonnal a járvány kirobbanása után. A teszteket követően ma már széles körben is alkalmazzák, a tapasztalatok szerint hatásosan. A hallgatók nagy része (kb. 90 százaléka) magabiztosabbnak érezte magát a tréning után, és jobban el tudta képzelni, hogy egy ilyen helyzetben hatékonyan lépjen fel egy csapat tagjaként.

Az egyetem tervei szerint évente 300 orvostan- és ugyanennyi ápolástan-hallgató vehet majd részt a programban; nekik már 13 különböző szituációs feladatot fejlesztettek.

Kapcsolódó cikkek a Qubiten: