Empátiát tanít a virtuális valóság a leendő ápolóknak és orvosoknak
- Link másolása
- X (Twitter)
- Tumblr
A Szingapúri Nemzeti Egyetem (NUS) hallgatói olyan új virtuális valóság (VR) programban vehetnek részt, amelynek célja, hogy megtanulják, hogyan kezelhetik együttérzéssel a pszichiátriára érkező zaklatott vagy akár agresszív betegeket.
A koronavírus-járvány miatt világszerte fokozott figyelem irányul a mentális betegségekre. Az egészségügyi intézményekben egyre több depresszióban érintett beteg jelenik meg, és nő a szorongók száma is. Emelkedett az erőszakos cselekmények száma a kórházakban, ami konfliktusokhoz és sérülésekhez vezet, írja az Eurekalert.
A virtuális térben gyakorolnak a valóságra
Erre a jelenségre válaszul indította el a NUS a programját, amelynek révén a hallgatók és az egészségügyi dolgozók gyakorolhatják, hogyan kezeljék az érintetteket, és miképp viselkedjenek, amikor erőszakkal találkoznak az intézményekben.
A Virtual Reality in Agitation Management (VRAM) programban a karaktereket a kórházakban is felbukkanó személyekről mintázták, így a résztvevők kontrollált környezetben, mégis valósághű helyzetekben gyakorolhatnak.
A programot 2020-ban kezdték el fejleszteni, szinte azonnal a járvány kirobbanása után. A teszteket követően ma már széles körben is alkalmazzák, a tapasztalatok szerint hatásosan. A hallgatók nagy része (kb. 90 százaléka) magabiztosabbnak érezte magát a tréning után, és jobban el tudta képzelni, hogy egy ilyen helyzetben hatékonyan lépjen fel egy csapat tagjaként.
Az egyetem tervei szerint évente 300 orvostan- és ugyanennyi ápolástan-hallgató vehet majd részt a programban; nekik már 13 különböző szituációs feladatot fejlesztettek.
Kapcsolódó cikkek a Qubiten:
Lacika, markold meg a kontrollert, és teleportálj oda a traktorhoz!
Egy dél-alföldi kisvárosban, Jánoshalmán adták át a múlt héten Magyarország első teljes értékű VR (virtuális valóság) tantermét, ahol a helyi mezőgazdasági szakképző iskola diákjai mostantól anélkül is megtanulhatják az MTZ traktor karbantartását, hogy nyakig összezsíroznák magukat. Az oktatás így biztonságosabb, olcsóbb, ráadásul a virtuális traktorhoz egyszerre több tanuló is hozzáfér.
Ha ezer év múlva lesz emberiség, lehet, hogy teljes mértékben a gamifikáción alapul majd
Az embernek igénye van arra, hogy más emberekkel együtt értékes időt töltsön el, és ennek időtálló formája a társasjáték. A jövő biztosan kínál majd olyan eszközöket, amik intenzívebb játékélményhez juttatják a játékosokat, de az ember alapigénye fennmarad – mondja Aczél Zoltán, a Gémklub alapítója, a magyar társasjátékvilág megkerülhetetlen alakja, aki maga is tervez, és persze játszik is.