Elon Musk nem tudja, hogy jobb-e az Instagram, mint a Twitter, amit megvett

Elon Musk azon pörög saját közösségi médiája személyes fiókján, hogy vajon az általa tavaly megvett Twitter jobb-e, vagy az Instagram. Illetve valójában inkább azon pörög, hogy melyik szarabb. Nem könnyű eldönteni, mivel a Twitter-tulajdonos arról szondázta saját követőit, melyik jobb, a Twitter, vagy az Insta. De mindezt úgy tette, hogy előtte elmondta, szerinte az Instától szomorúak, a Twittertől dühösek lesznek az emberek.

A bejegyzést eddig 66,5 millióan nézték meg, több mint 610 ezren lájkolták és 52 ezren továbbosztották. A kommentelők között akadt, aki azt javasolta az üzletembernek, tiltsa le a politikusokat, így kevesebb oka lesz dühöngeni. Mások pedig nemes egyszerűséggel beírták válaszként, hogy a TikTok. Musk válaszolgat is a kommentelőknek, többnyire arról biztosítja őket, hogy áldásos tevékenységének hála, a közösségi média – szerinte – megállíthatatlanul halad afelé, hogy egy jobb hellyé váljon.

Kérdés, hogy ezt hogy akarja megvalósítani, mert – ahogy azt korábban megírtuk – tavaly év végén még arról csiripeltek a cég belső jelentései, hogy a korábban meghatározó felhasználók sorra hagyják faképnél a felület, és a felhasználóknak az a 10 százaléka, akik korábban a legaktívabbak voltak, egyre kevesebbet használják Musk közösségi médiáját. A gond csak az, hogy ez a réteg termelte a felületen a tartalom 90 százalékát, és az ő tevékenységük biztosította a cég bevételének a felét.

Musk nem először fogalmaz meg fenntartásokat a közösségi platformokkal szemben. Még 2018-ban, egy podcastban azt fejtegette, hogy az egyik legnagyobb baj velük az, hogy az emberek jobbnak mutatják az életüket, mint amilyen. Ez pedig Musk megfogalmazása szerint hozzájárulhat, hogy az emberek azt gondolják magukról, hogy „nem vagyok elég jó és nem vagyok boldog, úgyhogy biztos szar alak vagyok”.

Az, hogy Musk korábban ugyancsak nyilvánosan tűnődött azon, hogy nem kellene-e az embereknek kevesebbet lógniuk a közösségi platformokon, nem akadályozta abban, hogy 44 milliárd dollárért megvegye a Twittert. Az viszont még az általa állítólag tervezett ráncfelvarrás mellett is kérdés, hogy jó lóra tett-e, mert ahogy a kommentelője a legutóbb feltett kérdésére válaszolta is, a legfiatalabb felhasználók körében a Twitter már régi lemez: a reklámbefektetők legfontosabb célcsoportját jelentő amerikai fiatalok ma már fel se jelentkeznek a felületre. Míg 2014-ben a tizenévesek harmada használta, tavaly már kevesebb, mint a negyedük nyilatkozta azt, hogy használja a felületet.

A probléma megoldására Musk többféle tervvel is előállt már, az egyik legutóbbi rendhagyó ötlete az volt, hogy – bár azt a Twitter felhasználói szabályzata eddig tiltotta – áruba bocsátja a mintegy 1,5 milliárd inaktív felhasználónév egy részét.

Kapcsolódó cikkek a Qubiten: