Akkumulátorként újulhat meg a gyógyászatból kikopott Aloe vera

01.02. · TECH

Az e-plant (villany vagy e-növény) néven futó alternatív energiatárolási kísérletek egyik legújabb eredményéről számolt be december 29-én a New Scientist.

Kínai kutatók az elektromos áram tárolásának szó szerint is zöld lehetőségével álltak elő a Small szakfolyóiratban megjelent tanulmányukban. A jelenleg egy-egy LED-lámpácska áramigényét fedező biológiai szuperkondenzátort (miszerint elektromos duplaréteg kondenzátort) a természetgyógyászat szupernövényeként ismert orvosi aloé (Aloe vera) leveléből, illetve gélszerű, elektrolitként funkcionáló nedvéből állították elő. (Az utóbbit egyébként a WHO Nemzetközi Rákkutató Ügynöksége (IARC) a „lehetségesen rákkeltő anyagok” között lajstromozza.)

A mindössze fél centis akksikhoz ezen kívül mindössze arany ekektródákat használtak fel.

Az aloe-akksi vázlata
photo_camera Az aloe-akksi vázlata Fotó: Zhao et aI

Az energiatároló lapkák különlegessége, hogy élő növényekbe oltva is képesek energiatárolásra, illetve leadásra. Méghozzá nem csak az orvosi aloe, hanem például kaktuszok, vagy a természetben kizárólag Mexikó területén előforduló, a fáskövirózsák varjúhájfa (Pachyphytum) nemzetségéhez sorolt Pachyphytum oviferum nevű faj egyedeibe implantálva is.

A kutatócsoport szerint az e-növényekkel fedezni lehet a kis fogyasztású mobil eszközök, jó esetben megújuló forrásból származó, legadekváltabban szolárpanelekkel előállított ármaszükségletét.