A Waymo még idén megnyitja a világ első önvezetőautó-gyárát
- Link másolása
- X (Twitter)
- Tumblr
A Google X nevű titokzatos kutatási központban született, azóta Waymóra keresztelt, az Alphabet cégcsoporthoz tartozó önvezetőautó-fejlesztéssel foglalkozó vállalat a sorozatos tesztelés után rátér a tömeggyártásra, és még idén tervezi megnyitni a világ első, száz százalékig az önvezető autókra fókuszáló gyárát a hagyományos amerikai autógyártás központjában, a michigani Detroit vonzáskörzetében – írta az Associated Press.
A cég egy korábban is autógyárként üzemelő épületet újít fel 13,6 millió dollárért, és ígérete szerint közel 400 új munkahelyet teremt a városban, amiért cserébe akár 8 millió dolláros állami támogatást is kaphat – ezt kedden szavazta meg a michigani stratégiai alap igazgatótanácsa.
A Waymo tájékoztatása szerint annak ellenére döntöttek Michigan mellett, hogy a közép-nyugati, a déli és a dél-nyugati államokból is több ajánlatot kaptak. A gyárat, ahol kizárólag 4-es szintű, vagyis bizonyos határokon belül, szabályozott környezetben teljesen önvezető módban használható autókat készítenek majd, 2019 közepén szeretné megnyitni a cég.
A Waymo az önvezető rendszerhez szükséges szoftverek és hardverek gyártásáért felelős, azokat illesztik bele a partnercégek elektromos autóinak speciális változataiba. Két autógyártó céggel kötöttek szerződést, a Jaguar Land Roverrel és a Fiat Chryslerrel, és már korábban bejelentették, hogy 62 ezer Chrysler Pacificát és 20 ezer Jaguar I-Pace-t rendelnek – ezek önvezetősítése folyhat majd a detroiti gyárban.
A cégnek már van egy kisebb központja Michiganben (a Detroit külvárosi területén fekvő Noviban), ahol a havas időjárásban teszteli az autóit. Az új gyár helyszínéül azt a három michigani megyét (Oakland, Wayne, Macomb) fontolgatják, amelyek régóta az autógyártás origójának számítanak. „Nem lehet mindent újra feltalálni. A michigani költözés bizonyos értelemben ezt támasztja alá. Michigan az a hely az Egyesült Államokban, ahová akkor mész, ha teljesen be akarsz épülni az autós kultúrába és az autóiparba” – mondta Bryant Walker Smith, a Dél-Karolinai Egyetem jogászprofesszora az AP-nek, aki azt is kiemelte, hogy olcsó munkaerő szempontjából is jól jár a cég Michigannel.
A Waymo autói mára már több mint 20 millió kilométert tettek meg összesen tesztpályákon és közutakon, ezzel az Alphabet leányvállalata a legtapasztaltabb önvezetőautó-gyártónak mondhatja magát. A közúti tesztelés főként a nyilvános teszteléssel legmegengedőbb Arizonában zajlik (Phoenixben december óta a Waymo önvezető taxijai is járják az utakat, egyelőre biztonsági sofőrrel), de 2018 végén a cég elsőként kapott engedélyt arra, hogy Kaliforniában is végrehajtson közúti teszteket.
Kapcsolódó cikkek a Qubiten:
Elsőként a Waymo kapott engedélyt önvezető autók sofőr nélküli tesztelésére Kalifornia közútjain
A Google önvezető autói az év végétől már rendszeresen szállítanak embereket Arizonában biztonsági sofőr nélkül, Kaliforniában pedig kihasználják a megtépázott hírnevű Uber átmeneti visszavonulását.
Nézze meg ezt a videót, és próbálja ki, milyen az utazás a Waymo önvezető autójában
360 fokban forgatható, 4K felbontású, VR-kompatibilis videót tett közzé a Waymo, annak örömére, hogy már 5 millió mérföldet mentek az autói az Egyesült Államok közútjain.
Nemcsak a dugót és a parkolójegyeket, de a biciklizést és a teljes autós kultúrát is eltörölheti az önvezető járművek kora
A 2020-as évek a közlekedés teljes megújulását hozzák majd a legtöbb jóslat szerint, az új technológia viszont cserébe teljes iparágakat tehet tönkre, és az is kérdés, mi lesz a birtoklásra épülő autómániával.