A Waymo még idén megnyitja a világ első önvezetőautó-gyárát

A Google X nevű titokzatos kutatási központban született, azóta Waymóra keresztelt, az Alphabet cégcsoporthoz tartozó önvezetőautó-fejlesztéssel foglalkozó vállalat a sorozatos tesztelés után rátér a tömeggyártásra, és még idén tervezi megnyitni a világ első, száz százalékig az önvezető autókra fókuszáló gyárát a hagyományos amerikai autógyártás központjában, a michigani Detroit vonzáskörzetében – írta az Associated Press.

A cég egy korábban is autógyárként üzemelő épületet újít fel 13,6 millió dollárért, és ígérete szerint közel 400 új munkahelyet teremt a városban, amiért cserébe akár 8 millió dolláros állami támogatást is kaphat – ezt kedden szavazta meg a michigani stratégiai alap igazgatótanácsa.

A Waymo tájékoztatása szerint annak ellenére döntöttek Michigan mellett, hogy a közép-nyugati, a déli és a dél-nyugati államokból is több ajánlatot kaptak. A gyárat, ahol kizárólag 4-es szintű, vagyis bizonyos határokon belül, szabályozott környezetben teljesen önvezető módban használható autókat készítenek majd, 2019 közepén szeretné megnyitni a cég.

Fotó: Waymo

A Waymo az önvezető rendszerhez szükséges szoftverek és hardverek gyártásáért felelős, azokat illesztik bele a partnercégek elektromos autóinak speciális változataiba. Két autógyártó céggel kötöttek szerződést, a Jaguar Land Roverrel és a Fiat Chryslerrel, és már korábban bejelentették, hogy 62 ezer Chrysler Pacificát és 20 ezer Jaguar I-Pace-t rendelnek – ezek önvezetősítése folyhat majd a detroiti gyárban.

A cégnek már van egy kisebb központja Michiganben (a Detroit külvárosi területén fekvő Noviban), ahol a havas időjárásban teszteli az autóit. Az új gyár helyszínéül azt a három michigani megyét (Oakland, Wayne, Macomb) fontolgatják, amelyek régóta az autógyártás origójának számítanak. „Nem lehet mindent újra feltalálni. A michigani költözés bizonyos értelemben ezt támasztja alá. Michigan az a hely az Egyesült Államokban, ahová akkor mész, ha teljesen be akarsz épülni az autós kultúrába és az autóiparba” – mondta Bryant Walker Smith, a Dél-Karolinai Egyetem jogászprofesszora az AP-nek, aki azt is kiemelte, hogy olcsó munkaerő szempontjából is jól jár a cég Michigannel.

A Waymo autói mára már több mint 20 millió kilométert tettek meg összesen tesztpályákon és közutakon, ezzel az Alphabet leányvállalata a legtapasztaltabb önvezetőautó-gyártónak mondhatja magát. A közúti tesztelés főként a nyilvános teszteléssel legmegengedőbb Arizonában zajlik (Phoenixben december óta a Waymo önvezető taxijai is járják az utakat, egyelőre biztonsági sofőrrel), de 2018 végén a cég elsőként kapott engedélyt arra, hogy Kaliforniában is végrehajtson közúti teszteket.

Kapcsolódó cikkek a Qubiten: