Japán bemutatta első repülő autóját

A japán NEC Corp. hétfőn bemutatta az általuk csak repülő autónak nevezett óriásdrónt, amit a cég abikói központjában közel egy percig lebegtettek a sajtó képviselői előtt. Biztonsági okokból egy hatalmas ketrecen belül reptették a járművet, ami – egyelőre sofőr vagy utas nélkül – nagyjából három méter magasságig emelkedett fel.

A bemutatott modell 3,9 méter hosszú, 3,7 méter széles, 1,3 méter magas, és körülbelül 150 kilogrammot nyom. A projektben partnercégként jelen lévő startup, a Cartivator 2026-ban tervezi a jármű tömeggyártását. A Washington Post szerint ez az első sikeresen tesztelt japán repülő autó, és az ország merész tervei szerint még több hasonló jöhet a közeljövőben.

A Bloomberg azt írja, a japán kormány komolyan veszi a repülő autók fejlesztésének támogatását, és a légi taxis csomagszállítás 2023-as bevezetése után abban reménykedik, hogy 2030-ra már az utcákon, vagyis az utcák felett robognak majd velük a helyi lakosok. „Japán nagy népsűrűségű ország, így a repülő autók nagy mértékben csökkenthetnék a közúti közlekedésre nehezedő terhet” – mondta a lapnak a NEC projektvezetője, Kouji Okada.

Az ilyen járművek tesztelésére a 2011-es fukusimai cunami, földrengés és atomerőmű-baleset helyszínén hoztak létre egy komplexumot, ahol óriási területen feszegethetik szabadon a futurisztikus közlekedés határait.

A NEC repülő autója az abikói bemutatónFotó: Koji Sasahara/AP

De nem Japán az egyetlen ország, ahol repülő autókkal kísérleteznek: az Egyesült Arab Emírségek, Szingapúr és Új-Zéland mellett olyan nagy amerikai cégek is tesztelik a technológiát, mint az Airbus, a Boeing, az Uber vagy éppen a Google-alapító Larry Page egyik legújabb vállalkozása, a Kitty Hawk Corporation.

A járművek elterjedéséhez azonban még olyan akadályokat kell legyűrni, mint az egyelőre viszonylag alacsony akkumulátorkapacitás vagy a szabályozás szinte teljes hiánya.

Kapcsolódó cikkek a Qubiten:

Lifttel a Holdra?

Az amerikai NASA 2050-re ígéri az űrliftet, amin évtizedek óta dolgozik a japán és a kínai űrügynökséggel karöltve. Mindeközben két egyetemista alternatív verziója, amely a Holdról indulna, tényleg majdnem a Földig szállítaná a liftezőket.

A gépek már a falakon is átlátnak

Az MIT-s kutatók által kitalált módszer azon alapul, hogy ugyanazokat a mozdulatsorokat fény és rádióhullám használatával is rögzítik, majd a kettőt összevetve a neurális hálózat megtanulja, hogy melyik rádiójelhez milyen kép tartozik.