Két brit kislány hatására változtat pálmaolaj-felhasználásán a Kellogg’s

Az 1906-ban alapított Kellogg’s az egyik legismertebb amerikai élelmiszer-gyártó cég, amelynek termékei minden nagyobb élelmiszerbolt polcain megtaláhatók világszerte. A leginkább reggeli müzlijeiről és gabonapelyheiről ismert vállalathoz két kiskamasz nyújtott be petíciót. A 12 éves Asha Kirkpatrick és 10 éves húga, Jia az után fordult a Kellogg’s-hoz, hogy megtudták, kedvenc reggelijük elkészítéséhez a cég pálmaolajat használ – amelynek előállítása köztudottan óriási környezetpusztítással jár.

A pálmaolaj nemcsak az élelmiszerekben, hanem szinte minden naponta használt termékben megtalálható: kozmetikumokban, tisztítószerekben és mosószerekben. A pálmaolaj felhasználása évről-évre növekszik, és az olajpálmák telepítéséhez egyre nagyobb területekre van szükség, amit a pálmaolajipar az esőerdők irtásával biztosít. Az esőerdők elpusztítása helyreállíthatatlan károkat okoz a földi ökoszisztémában. A Greenpeace szerint a világ két legnagyobb pálmaolaj-előállító országában – Malajziában és Indonéziában – naponta 25 orangután hal meg, hogy a világ pálmaolaj-felhasználása biztosítva legyen.

Az angliai Bedfordshire-ben élő testvérpár 2018 augusztusában online tiltakozást kezdeményezett a pálmaolaj visszaszorítása érdekében, és kedvenc Kellogg’s-termékeik bojkottálásával fenyegették meg a céget, ha az nem változtat radikálisan a környezetszennyező gyakorlaton. A petíciót több mint 780 ezren írták alá, és a Kellogg’s a fokozódó nyomás hatására ígéretet tett, hogy felülvizsgálja pálmaolaj-előállításának folyamatait, és ha szükséges, változtatásokra is hajlandó.

A Kellogg’s azóta meghívta a lányokat a cég angliai irodájába, és biztosította őket, hogy felülvizsgálták az előállítási folyamatokat, és megtették a szükséges lépéseket az esőerdő és az állatvilág védelmének megőrzése érdekében. A cég a jövőben együttműködésre törekszik olyan független civil szervezetekkel, amelyek a pálmaolaj-termelés környezetre és közösségekre gyakorolt negatív hatásának csökkentéséért és az eddigi károk mérsékléséért dolgoznak.

Emellett a cég ígéretet tett, hogy a jövőben kizárólag fenntartható pálmaolaj felhasználásával készíti termékeit.

A hírekről sok helyen tájékozódhatsz. A Qubit krízisben és békeidőben is arra törekszik, hogy az események mögött álló mélyebb összefüggéseket is megértsük – szigorúan a modern tudomány szemszögéből, több mint 100 tudós-szerzőnk és szakértő újságíróink révén. Ez nekünk sokba kerül, de reméljük, nektek is sokat ér.
Támogasd a Qubit fennmaradását!

Kapcsolódó cikkek a Qubiten: