Bepelenkázzák a légikísérőket a kínai gépeken a koronavírus miatt
- Link másolása
- X (Twitter)
- Tumblr
A világjárvány egyik legnagyobb vesztese a légiközlekedés: az utazási korlátozások miatt eleve is nagyon kevesen repülnek, a gépeken pedig szinte lehetetlen betartani az előírt távolságokat. Azokon a járatokon, amelyek mégis közlekednek, az utasok mellett a személyzet védelme is fontos, ezt a járvány tavaszi szakaszában alaposabb fertőtlenítéssel, érintésmentes vécével és a gyakori kézmosás fontosságának hangsúlyozásával próbálták biztosítani a társaságok.
A kínai légifelügyelet november végén tette közzé az új biztonsági előírásait, amelyekben az utaskísérőknek és a reptéri dolgozóknak maszk, kétrétegű kesztyű, szemüveg, eldobható sapka és köpeny, illetve cipőre húzható steril védőfelszerelés használatát javasolja. Különösen fontosnak tartják a védekezést az olyan járatokon, amelyek járványügyi szempontból kockázatosnak minősített országokat érintenek, ebben az esetben a kísérőknek pelenka használatát is javasolják.
Fertőtlenítés, nagytakarítás, védőfelszerelés
A kínai légifelügyelet minden olyan országot járványügyi kockázatnak tekint, ahol a fertőzöttek száma meghaladja az egymillió lakosra jutó ötszáz főt, így minden olyan járaton javasolják a pelenka viselését, amely ebbe a kategóriába sorolható országot érint. A rendelkezés csak a légikísérőkre vonatkozik, a gépet irányító személyzetnek elegendő a korábbiakban felsorolt felszerelés használata, őket nem kötelezik pelenkaviselésre.
A kesztyű, maszk és védőszemüveg használatát, valamint a gyakori és alapos fertőtlenítést a CDC is előírta a légitársaságoknak, az amerikai cégek szerint ennek is köszönhető, hogy októberben az iparágban dolgozók közül nagyon kevesen fertőződtek meg. A légitársaságok állásfoglalása szerint ez azt is mutatja, hogy az előírások betartásával a légiközlekedés sem jelent kiemelt járványügyi kockázatot, a szakértők azonban még nem tudták felmérni, hogy pontosan mekkora kockázatot jelent a repülés.
A kínai repülőkön emellett eldobható függönyökkel választják el egymástól az utastér különböző részeit, eszerint létre kell hozni a járatokon egy „védett zónát”, egy pufferterületet és az utasoknak fenntartott részt, az utolsó három üléssort pedig a gyanús eseteknek tartják fenn.
Kapcsolódó cikkek a Qubiten:
Szédületes újítás Tajvanból: a repülőgép, ami nem megy sehová
Az ország legnagyobb légitársasága, az EVA Air alternatív utazási élményt kínál: a turisták három órán keresztül repülhetnek úgy, hogy a gép ugyanazon a reptéren landol, mint ahonnan felszállt. Az élményt Hello Kittyvel teszik maradandóbbá.
A légi tömegközlekedés haldoklik, de a magánrepülők egyre népszerűbbek
A koronavírus-járvány kicsinálta a légi tömegközlekedést, de ha lemondunk a tömegről, megtarthatjuk a közlekedést. Persze, ennek meg is kérik az árát.
A British Airways zsúrkocsikkal, papucsokkal és étkészlettel akarja megőrizni az utasait
A világjárvány miatt egyre kevesebben repülnek, ezt egyesek cél nélküli repülőutakkal próbálják pótolni, a brit légitársaság viszont British Airwayses ereklyékkel akarja magát belopni azoknak a szívébe, akiknek hiányzik az utazás. A papucstól a pezsgőspohárig van minden, és még el se kell menni otthonról.