Jordán Ferenc: A Balatonnak nincs gazdája

2021.02.15. · podcast

Cousteau kapitány vagy Attenborough inspirálta jobban? Hogyan jósolta meg a világjárvány közelségét 2019-ben? Milyen a disznók kapcsolati hálója? Létezik-e az élővilágban is kontraszelekció? Tekinthető-e még a Balaton természetes ökoszisztémának? Milyen állapotban van a tó? Mi minden történt a BLI-ben az elmúlt években? Jó-e a publikációs kényszer a kutatóknak? (Spoiler: jó!) Kell-e külföldi kapcsolat a tudományos sikerhez? Van-e egyáltalán még verseny a magyar tudományban?

A Qubit podcastjában tudósokkal, kutatókkal, a tudomány ismert és ismeretlen hőseivel beszélgetünk. A legújabb epizódban Jordán Ferenc hálózatkutató biológus, a Balatoni Limnológiai Intézet (BLI) frissen leváltott vezetője volt a vendégünk.

Nézd itt, vagy hallgasd alább:

Az epizód elérhető Spotify-on, Google Podcasts-on, Apple Podcasts-on, sőt RSS-ben és egyre több csatornán, iratkozz fel!

A beszélgetést Vajna Tamás kollégánk vezette, és az Euronews stúdiójában rögzítettük. A korábbi adásokban Kálmán László nyelvészt, Pálinkás József atomfizikust, Prinz Gyula infektológust, Bartus Gábor környezetgazdászt és Kubinyi Enikő etológust faggattuk.