Teljesen átáll a villanyautók gyártására a Jaguar
- Link másolása
- X (Twitter)
- Tumblr
Teljes egészében a villanyautók gyártására koncentrál a jövőben a Jaguar – ezt a Jaguar Land Rover igazgatója, Thierry Bollore jelentette be hétfőn. A tervek szerint 2025-től a cég nem gyárt több fosszilis üzemanyaggal működő Jaguart, 2030-tól pedig a Land Rover modelljei is elektromosak lesznek, az első villanyterepjárót a cég 2024-ben fogja majd bemutatni.
A JLR célkitűzései között szerepel, hogy a vállalat 2039-re elérje a zéró emissziós állapotot, 2036-ra pedig azt tervezik, hogy a járműveik zéró kibocsátással üzemelhessenek. Nem a Jaguar Land Rover az egyetlen autógyártó, ami hasonlóan ambíciózus terveket fogalmaz meg a jövőre: a Volkswagen tulajdonában álló Bentley 2030-ra már csak elektromos modelleket tervez, a General Motors pedig 2035-re irányozta elő a zéró emissziós állapot elérését.
Ugyanolyan megfizethető, mint egy sima Jaguar
A bolygó megmentése mellett persze más is motiválja a gyárakat: több országban bejelentették, hogy előbb-utóbb betiltják a fosszilis üzemanyaggal működő autók árusítását. Nagy-Britanniában és Dániában 2030-tól nem lehet majd hagyományos új autót vásárolni, Norvégiában pedig már 2025-ben bevezetik ezeket a korlátozásokat. Kaliforniában 2035-re tűzték ki a dátumot.
A Climate Group EV100 programja szerint 2030-ra a villanyautó számít majd normálisnak, a több mint kilencven céget tömörítő nemzetközi szervezet számításai szerint eddigre az új elektromos autók ugyanannyiba fognak kerülni, mint a hagyományosak. Ha ez megvalósul, a Bloomberg számításai szerint a világon eladott autók 28 százaléka 2030-ban már elektromos meghajtású lesz.
Ugyanezen számítások alapján 2040-re az összes eladott személygépjármű 58 százaléka lesz elektromos autó. Eddigre a városi buszok 67, a kétkerekű járművek és motorok 47, a tehergépjárműveknek pedig a 24 százaléka lesz elektromos meghajtású.
Kapcsolódó cikkek a Qubiten:
Ha minden járművet elektromosra cserélnénk, 50 éven belül elfogyna a világ lítiumkészlete
Miután az emberiség belátta, hogy előbb-utóbb elfogynak a fosszilis energiaforrások, lassan rájövünk, hogy a zöld energia tárolásához szükséges akkumulátorokhoz szükséges lítiumból sem maradt sok.
Hatalmasat ugrott egy év alatt az elektromos autók száma Európában
Kína már tavaly átlépte az álomhatárt, az amerikaiak viszont még várhatnak rá. Volt olyan ország, ahol 691 százalékkal több elektromos autót adtak el 2018 első felében, mint tavaly ilyenkor.
14 éven belül leáll a benzines és dízelautók eladásával a General Motors
Hatalmas vállalást tett a világ egyik legnagyobb autógyártója, az amerikai General Motors. A 2035-ös átálláshoz jelentősen fel kell pörgetniük elektromosautó-gyártásukat.