Hiánypótló: hamarosan már imádkozni is lehet a Facebookon

Nincsen jövőnk tudomány nélkül, nincsen Qubit nélkületek. Támogasd a munkánkat!

Egyelőre csak az Egyesült Államokban tesztelik a Facebook legújabb fejlesztését, de valószínűleg később az egész világon bevezetik majd a virtuális imát, amit like helyett lehet majd osztogatni a közösségi oldalon. Mark Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója és atyaúristene már 2017-ben célozgatott rá, hogy a vallási közösségekben különösen értékes partnereket lát, sőt, az oldalnak külön vallásügyi munkatársa is van, de az imagomb bevezetése mindeddig váratott magára.

A Facebook május végén tette hozzáférhetővé az új funkciót néhány vallási közösség számára, ilyenkor a poszt alatt a szokásos emoji-reakciókon kívül feltűnik egy „imádkoztam” gomb is, aminek a megnyomásával az ember arról biztosíthatja a közösség tagjait, hogy valóban imádkozott. Azt is meg lehet adni, hogy miért imádkozzanak az emberek, a Reuters gyűjtése szerint az eddigiekben sikeres jogosítványért, egy asszony covidos gyerekéért és egy lány összetört szívéért lehetett nyomkodni a gombot.

Imaemoji 

A Facebook a pandémia miatti lezárások idején különösen népszerűvé, gyakran nélkülözhetetlenné vált: a tavalyi év során a legnagyobb forgalmat és a legtöbb videóhívást a húsvéti időszakban tapasztalták, a spirituális tartalmakat kínáló csoportok pedig jobban pörögtek, mint eddig bármikor. A pandémia kezdetén a közösségi oldal még starter kitekkel is ellátta a vallási közösségeket: kis kamera- vagy telefonállványokat osztogatott a felületén található vallási közösségeknek, és azt hirdette, hogy minden, ami az online hitélethez kell, a Facebookon már amúgy is megtalálható. 

Húsvéti mise Bogotában, a hívek csak tévén és online tudták követni az eseménytFotó: JUAN BARRETO/AFP

Az nem világos, hogy milyen kritériumok alapján ajánlja fel az oldal a különböző közösségeknek az imagomb használatát, de a cég szóvivője megerősítette, hogy a funkciót használó emberek reklámmegjelenítéseinél az algoritmus ezt a tényezőt is figyelembe veszi majd. 

A Facebook további vallási funkciók bevezetését is fontolgatja, így például olyan emojik megalkotásán is töprengenek, amelyek jobban megjelenítik a vallási sokszínűséget és az eltérő imádkozási szokásokat. Khizer Subhani, egy San Francisco-i muszlim Facebook-csoport vezetője szerint a kezdeményezés önmagában jó, de a cég jobban tenné, ha előbb a gyűlöletbeszéd, a kirekesztés és a fake news ellen lépne fel határozottabban, azután nyugodtan jöhetnének az imaküldözgetések.

Kapcsolódó cikkek a Qubiten: