Az ufókereső harvardi professzor Galileo néven indít kutatási programot az idegen civilizációk megtalálására

2021.07.27. · tudomány

Olyan nyomokat keresünk és vizsgálunk, amelyek földönkívüli technológiai civilizációk létezését bizonyíthatják – jelentette be a meghökkentő teóriái nyomán világhíressé vált Avi Loeb, a Harvard Egyetem csillagász-professzora hétfőn, július 26-án.

Az egyetem közleménye szerint a Galileo Project csillagászati felmérések és távcsöves megfigyelések adatait új mesterségesintelligencia-algoritmusokkal elemzi majd, hogy azonosítani lehessen a potenciális csillagközi utazók eszközeit.

Avi Loeb
photo_camera Avi Loeb Fotó: BRYAN BEDDER/AFP

Loeb szerint a 2017-ben felfedezett, a csillagközi térből a Naprendszerbe érkező üstökös, az 'Oumuamua volt a Naprendszer első, ismert csillagközi látogatója, de ez nem jelenti azt, hogy az utolsó is egyben. A Galileo program egyrészt az ilyen objektumok felkutatására és követésére szolgáló stratégiák kidolgozására összpontosít, másrészt az UAP néven jegyzett azonosítatlan égi jelenségekre fókuszál, mert a professzor szerint ezek akár a Földet megfigyelő idegen civilizációk kémholdjai is lehetnek.