Az internethasználat az elégedettség érzésének globális záloga
- Link másolása
- X (Twitter)
- Tumblr
A magyarul jobb híján internetezésnek nevezett időtöltés egyike korunk rákfenéinek. Se szeri, se száma a jelenség negatív oldalait kidomborító tudományos közleményeknek. Az Amerikai Pszichológiai Társaság (APA) Technology, Mind and Behaviour című folyóiratában hétfőn, május 13-án megjelent tanulmány szerzői azonban azt állítják, hogy az internethasználat a jó közérzet globális záloga.
A korábbi kutatások Észak-Amerikára és Európára összpontosítva a technológiával szembeni aggályokat vizsgálták, elsősorban a fiatalok körében – idézi a brit Guardian Andrew Przybylskit, az Oxfordi Egyetem professzorát, a tanulmány társszerzőjét.
A kutatók a Gallup World Poll idősoros adataiból dolgoztak, ezek a felmérések ugyanis az internethozzáférés és -használat mellett az élettel való elégedettségre, a társasági életre, az életcélra és a közösségi jólétre is rákérdeztek.
A 2006 és 2021 közötti időszakban világszerte 2,4 millió 15 év feletti földlakó által adott válaszok súlyozott elemzése szerint az vezetékes és mobilos internethozzáférés és a jólét közötti összefüggések 84,9 százalékban pozitív érzésekkel párosultak.
Bár a kutatók nem tudták egyértelműen bizonyítani az ok-okozati összefüggéseket, de azt számszerűen kimutatták, hogy az élettel való elégedettség szignifikánsan magasabb az internethozzáféréssel rendelkezők körében.
Kapcsolódó cikkek a Qubiten:
A neten lógó diákok hajlamosak leginkább lógni az iskolából
A 86 ezer finn tanuló szokásait vizsgáló kutatók szerint a szülőkkel ápolt bizalmi kapcsolat képes kordában tartani az iskolakerülő magatartást.
„Katasztrófa lenne, ha nem lehetne nálam mindig a telefonom”
Mikor és mennyit mobilozhassanak a gyerekek? Mit tegyen az iskola, mennyit engedjen a szülő? Tiltás, elkobzás, büntetés, trükközés, elbutulás, függőség, bullying: minden, amit a fiatalok telefonhasználatáról tudni érdemes.
Kedves szülők, ideje elfogadni, hogy nem lehet megmondani a gyereknek, mennyi időt töltsön képernyő előtt
A felnőttek egy része még mindig az időkorlát felől közelíti meg a gyerekek digitális eszközhasználatának szabályozását, miközben a kutatók szerint el kell fogadni, hogy a világ megváltozott, és a gyerekek online és offline élete már nem válik úgy el egymástól, mint ahogy azt a szüleik elképzelik.